Téměř třináct dní v bance stráví zástupce malého či středního podniku během jediného roku. Firemnímu klientovi totiž zabere vyřizování bankovních záležitostí zhruba sto hodin. O čtvrtinu méně, pětasedmdesát hodin ročně, musí svému peněžnímu ústavu věnovat
průměrný živnostník. I běžný občan však s bankou prožije na dvacet hodin. Vyplývá to z výzkumu, který vypracovala agentura AISA pro společnost GE Capital Bank.Přitom naprostá většina bankovních klientů stále dává přednost osobním návštěvám v bance. Například platební příkazy nosí do banky čtyřiašedesát procent obyvatel ze vzorku 936 respondentů, zatímco telefonicky transakce zadávají čtyři procenta dotázaných, o procento méně lidí posílá své příkazy poštou a internetové bankovnictví využívá jediné procen
to.Banky se však mohou spolehnout, že se jejich marketingové strategie orientované na přímé bankovnictví setkají s úspěšnou odezvou. Elektronické bankéře totiž čeká obrovská expanze - například GSM bankovnictví (operování s účtem prostřednictvím mobilního telefonu) zatím využívají jen třináct procent jich uvádí, že o ně má zájem.
Největší bariérou většího rozšíření přímého bankovnictví je podle výzkumu nízká znalost elektronických produktů bankovními klienty. Přesto o současných trendech ve finančním světě slyšelo dvaasedmdesát procent soukromé bankovní klientely a téměř devadesát procent firemních zákazníků.