První výsledky členů ČAP za rok 2007 jednoznačně dokazují, že zájem o produkty životního pojištění v České republice roste. Celková výše předepsaného pojistného u životního pojištění činila v loňském roce 53,9 mld. korun, což je o 14 % více než v roce předchozím. Mírně se zvýšil i podíl životního pojištění na celkovém předepsaném pojistném – z 39,3 %
v roce 2006 vzrostl na 41,3 % v roce 2007.
Ve srovnání s EU je však pojištěnost v ČR stále nízká. Průměrné roční pojistné na životní pojištění dosahovalo v roce 2006 v zemích EU 1 354 EUR na jednoho obyvatele, a v ČR pouze 162 EUR.
Informační kampaň „Pojisti život“ bude probíhat v průběhu měsíce února. Jejím cílem je zejména zvýšit obecné povědomí veřejnosti o významu životního pojištění, objasnit rozdíly mezi jednotlivými typy produktů ŽP a vyvrátit různé omyly v chápání podstaty tohoto druhu pojištění. „Hlavním smyslem životního pojištění je zabezpečit sebe a své blízké pro případ nečekané životní události, nikoli primárně spořit,“ říká Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.
V souvislosti s informační kampaní byly od 1. února spuštěny webové stránky www.pojistizivot.cz, které přinášejí nejen přehledné informace o životním pojištění, ale i odpovědi na často kladené otázky a odkazy na nabídku produktů ŽP jednotlivých členských pojišťoven ČAP. „Součástí webových stránek je i několik modelových případů, na kterých chceme spotřebitelům ukázat jak využít produkty životního pojištění v konkrétní životní situaci,“ doplňuje Marcela Kotyrová z ČAP.
Vizí České asociace pojišťoven je, aby projekt Měsíc pojištění měl dlouhodobý charakter. Každý rok v únoru proto ČAP plánuje komunikovat jednu specifickou oblast pojištění. Na letošní kampaň podporující životní pojištění by měly v příštích letech navázat projekty zaměřené na pojištění vozidel, úrazové pojištění nebo na pojištění majetku.