Praha, 26. únor 2008 – Společnost Atoz Event uzavřela ke konci ledna 2008 registraci již 8. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008. Letos se bude ucházet o ocenění rekordních 85 výrobků / výrobkových řad ve 28 kategoriích.
Zasedání odborné poroty
Na začátku února zasedla pod vedením Edy Kauby, kreativního ředitele agentury Euro RSCG Prague, odborná porota, jejímž úkolem bylo posoudit míru inovací přihlášených výrobků a jejich oprávnění usilovat o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008. Snažila se přitom vžít do role zákazníka, který s výrobkem přichází do styku v místě prodeje, kde jej nemá možnost vyzkoušet či ochutnat. Porotci hodnotili dojem, který na ně výrobek dělá, jeho složení, obal, design, přidanou hodnotu a jeho celkové postavení v rámci konkrétní produktové kategorie.
Porota vybrala z přihlášených výrobků nejinovativnější produkt, který bude společně s vítězi v jednotlivých kategoriích oceněn koncem dubna na slavnostní ceremonii v Praze.
Složení poroty
Eda Kauba (Euro RSCG Prague) – předseda poroty
Ivana Picková (Sdružení obrany spotřebitelů ČR)
Jan Levora (České sdružení pro značkové výrobky)
Jana Lysáková (Zboží&Prodej)
Jindřich Možný (Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR)
Michal Ševera (Svaz obchodu a cestovního ruchu)
Stanislav Zahradníček (SIMAR)
Václav Sochor (Strategie)
Vlado Volek (Syba obalová asociace)
„Stejně jako předešlé dva roky byl i letošní ročník rekordní. Nejvíce společnosti oceňují možnost používat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka na obalech výrobků a v marketingových kampaních v případě, že respondenti výzkumu, na němž je program založen, produkt ocení. Logo programu je silným marketingovým nástrojem a funguje jako akcelerátor tržeb, prodlužuje životnost výrobku a může usnadnit jednání o zalistování u obchodníků. Licence na logo se uděluje na jeden rok. Společnosti rovněž velmi vítají výsledky výzkumu provedeného na reprezentativním vzorku domácností, ze kterých se dozvědí unikátní informace o svém výrobku a zkušenostech respondentů s jejich produktem. Z marketingového i produktového hlediska je velmi přínosný seznam originálních názorů spotřebitelů na přihlášené výrobky, se kterými společnosti mohou dále pracovat,“ uvádí Radka Reichelová, projektová manažerka programu.
Seznam přihlášených výrobků
I. kat. JOGURTY A DEZERTY
1. řada FITVITAL Ehrmann Stříbro s. r. o.
2. BABETKA JOGURT BÍLÝ Jaroměřická mlékárna, a. s.
3. řada FLIRT Olma, a. s.
II. kat. MLÉČNÉ NÁPOJE
4. řada ACTIMEL Danone a. s.
5. řada BABETKA JOGURTOVÁ MLÉKA Jaroměřická mlékárna, a. s.
6. řada BIO VIA NATUR Olma, a. s.
III. kat. MARGARÍNY
7. řada VIVE BIO KaKa CZ s. r. o.
8. PERLA MÁSLOVÁ PŘÍCHUŤ Unilever ČR spol. s r. o.
9. RAMA IDEA! Unilever ČR spol. s r. o.
IV. kat. POMAZÁNKOVÁ MÁSLA A TAVENÉ SÝRY
10. řada SMETANITO Bel Sýry Česko, a. s.
11. CHOCEŇSKÉ POMAZÁNKOVÉ MÁSLO S CIBULKOU Choceňská mlékárna s. r. o.
12. řada POMA POMAZÁNKOVÁ MÁSLA Jaroměřická mlékárna, a. s.
V. kat. DĚTSKÉ MLÉČNÉ POCHOUTKY
13. řada MILINO MLÉČNÉ SNACKY Comperio s. r. o.
14. řada KARMÍLEK Mlékárna Hlinsko, s. r. o.
15. řada KOUZELNÉ BRČKO SIPAHH Pfanner spol. s r.o.
VI. kat. MRAŽENÉ VÝROBKY
16. BABY MIX Ardo Mochov s. r. o.
17. řada BAREVNÁ ZELENINA NA PÁNEV FROSTA Frosta ČR s. r. o.
18. řada KAPITÁN RYBÁŘ Mipl, spol. s r. o.
VII. kat. MASNÉ VÝROBKY
19. PARTY KLOBÁSKY Krahulík - Masozávod Krahulčí, a. s.
20. MACEŠKA Procházka s. r. o.
21. DĚTSKÁ KUŘECÍ ŠUNKA S VÁPNÍKEM Raciola - Jehlička s. r. o.
VIII. kat. CEREÁLIE
22. NESTLÉ FITNESS & YOGHURT Cereal partners Czech Republic s. r. o.
23. řada EMCO BISKITI Emco spol. s r. o.
24. řada EMCO BIO MÜSLI Emco spol. s r. o.
IX. kat. ČOKOLÁDA
25. řada TABULKOVÉ ČOKOLÁDY CARLA Carla spol. s r. o.
26. řada MILKA TABULKOVÉ ČOKOLÁDY 300 G Kraft Foods ČR s. r. o.
27. řada GREEN & BLACK’S Tony Bennett spol. s r. o.
X. kat. ČOKOLÁDOVÉ BONBONIÉRY
28. MILKA MINIS Kraft Foods ČR s. r. o.
29. MILKA SINGLES MIX Kraft Foods ČR s. r. o.
30. řada GRIOTTE Kraš CZ, spol. s r. o.
XI. kat. KÁVA
31. JACOBS VELVET Kraft Foods ČR s. r. o.
32. NESCAFÉ ESPRESSO CREMA Nestlé Česko s. r. o.
33. SAMANTHA CAPPUCCINO DĚTSKÉ S MLÉKEM Simandl, spol. s r. o.
XII. kat. ČAJE
34. WHITE TEA Teekanne s. r. o.
35. řada CELESTIAL SEASONINGS Tony Bennett spol. s r. o.
36. řada CLIPPER Tony Bennett spol. s r. o.
XIII. kat. BALENÉ VODY
37. řada HANÁCKÁ PRO VITAL Hanácká kyselka s. r. o.
38. řada KORUNNÍ SILUETA Karlovarská Korunní s. r. o.
39. řada RAJEC BYLINKA Kofola ČR a. s.
XIV. kat. OCHUCENÉ NÁPOJE A DŽUSY
40. REFIT ZELÍ + JABLKO Beskyd Fryčovice, a. s.
41. řada JUPÍ NESYCENÉ NÁPOJE Kofola ČR a. s.
42. řada RELAX MULTIVITAMIN Maspex Czech s. r. o.
XV. kat. DĚTSKÉ NÁPOJE
43. řada JUPÍK Kofola ČR a. s.
44. řada HELLO SIMPSONS Linea Nivnice, a. s.
45. KUBÍK PLAY MRKEV-JAHODA-LIMETKA Maspex Czech s. r. o.
XVI. kat. PIVO
46. PARDÁL Budějovický Budvar, n. p.
47. SALITOS MOJITO Euro Center Trade s. r. o.
48. FORMAN Pivovar Černá Hora, a. s.
XVII. kat. ALKOHOLICKÉ NÁPOJE
49. řada BLACK WIDOW FERNET Dynybyl, spol. s r. o.
50. VAJEČNÝ LIKÉR FRIED EGG Euro Center Trade s.r.o.
51. řada MOON SHINE Palírna u Zeleného stromu - Starorežná Prostějov, a. s.
XVIII. kat. KOŘENÍ A DOCHUCOVADLA
52. řada KEČUPY SPAK Mat Mar Sušice s. r. o.
53. řada MAJONÉZY A TATARSKÉ OMÁČKY SPAK Mat Mar Sušice s. r. o.
54. řada GRILOVACÍ KOŘENÍ VITANA 2007 Vitana, a. s.
XIX. kat. POLÉVKY
55. řada MAGGI ZE ZAHRÁDKY Nestlé Česko s. r. o.
56. řada KNORR PLNÁ ZELENINY! Unilever ČR spol. s r. o.
57. řada POCTIVÉ KRÉMOVÉ POLÉVKY VITANA Vitana, a. s.
XX. kat. HOTOVÉ OMÁČKY
58. EXOTIC FOOD CHILLI OMÁČKA NA MOŘSKÉ PRODUKTY F.W. Tandoori, spol. s r. o.
59. EXOTIC FOOD THAJSKÁ ZELENÁ KARI OMÁČKA F.W. Tandoori, spol. s r. o.
60. UNCLE BEN’S DIJONSKÁ OMÁČKA S MEDEM A HOŘČICÍ Mars ČR, kom. spol.
XXI. kat. DEHYDRATOVANÉ VÝROBKY
61. BIO – CELOZRNNÉ PALAČINKY Amylon, a. s.
62. řada MAGGI NÁPADY Nestlé Česko s. r. o.
63. řada ŠIKOVNÉ RECEPTY Vitana, a. s.
XXII. kat. KRMIVA PRO ZVÍŘATA
64. řada FRISKIES RICH IN MEAT Nestlé Česko s. r. o.
65. FRISKIES FOR INDOOR CATS Nestlé Česko s. r. o.
66. řada ORIJEN Miroslav Weber - Mlýn
XXIII. kat. PÉČE O POKOŽKU
67. řada HERBAVERA ŽIVLY A EMOCE 3K s. r. o.
68. řada AMIA Hellada s. r. o.
69. řada TĚLOVÁ MLÉKA MITIA Tomil s. r. o.
XXIV. kat. PÉČE O VLASY
70. řada FRUIT LINE Aveflor, a. s.
71. řada WELLAFLEX Procter & Gamble Czech Republic s. r. o.
72. WELLA DESIGN ULTRA STRONG PARTY GEL Procter & Gamble Czech Republic s. r. o.
73. SEACARE Severochema, družstvo pro chemickou výrobu, Liberec
XXV. kat. PAPÍROVÝ PROGRAM
74. HARMONY ORANGE SHP Bohemia s. r. o.
75. řada HARMONY LADY SHP Bohemia s. r. o.
76. LINTEO SATIN CAMOMILE Spektrum CZ a. s.
XXVI. kat. PRACÍ PROSTŘEDKY
77. řada PERSIL GOLD Henkel ČR, spol. s r. o.
78. řada MERKUR COMPACT Setuza a. s.
79. řada BIOBETA Valtech Tors v. o. s.
XXVII. kat. PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ
80. SONET SŮL Benasonet, s. r. o.
81. řada SOMAT 7 Henkel ČR, spol. s r. o.
82. řada TOMÍK Tomil s. r. o.
XXVIII. kat. ČISTICÍ PROSTŘEDKY
83. řada BREF 100% POWER GEL Henkel ČR, spol. s r. o.
84. řada AVA MAX Hlubna chemické výrobní družstvo v Brně
85. řada DR. DEVIL 3 V 1 WC GELY Tomil s. r. o.
Názory poroty na inovace a přihlášené výrobky
I v letošním ročníku jsou mezi inovacemi patrné trendy zdravého životního stylu a rychlého tempa současného života. Mezi přihlášenými výrobky najdeme produkty s různými zdravotními benefity, bio i wellness výrobky, znovuuzavíratelné obaly apod.
Málo výrobců stále myslí na seniory, ačkoli populace stárne a do budoucna půjde o početně velmi silnou, ale také koupěschopnou skupinu spotřebitelů. Patrné to je především u obalů – velikost písma a jeho kontrast s pozadím. Porotci také poukázali na fakt, že pro vyznačení data spotřeby je jen výjimečně vymezeno na obalu místo umožňující rychlou orientaci spotřebitele. Některé obaly si naopak vysloužily velkou pochvalu poroty. Byly to například papírové krabice s průhledy a zajímavým řešením designu pro maloobchod z jedné strany a pro bioprodejny ze strany druhé.
Následné fáze programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008
Po uzavření registrace začne na konci února probíhat ve spolupráci s agenturou Factum Invenio průzkum na reprezentativním vzorku domácností, na jehož základě budou zvoleny vítězné výrobky v jednotlivých kategoriích. Ty budou oceněny na slavnostní ceremonii koncem dubna. V rámci marketingové podpory programu budou v březnu probíhat čtenářské soutěže na internetových portálech www.finance.cz, www.akcniceny.cz, www.mojerodinaaja.cz, www.stastnezeny.cz a v magazínu Skvělá.
______________________________________________________
O společnosti ATOZ EVENT
ATOZ EVENT patří na českém trhu k předním společnostem působícím v oblasti maloobchodu, marketingu a logistiky. Specializuje se na organizování odborných konferencí, workshopů, veletrhů a rovněž společenských akcí. Mezi vlastní dlouhodobé projekty patří marketingový program VOLBA SPOTŘEBITELŮ – NEJLEPŠÍ NOVINKA; RETAIL BUSINESS MIXER – VIP setkání odborníků z maloobchodu; FAST BRAIN FOOD – pravidelná setkání profesionálů zaměřená na problematiku FMCG a retailu; SALES STORM – workshopy pro lídry obchodních týmů; EASTLOG – mezinárodní fórum logistiky a dopravy; LOG-IN – fórum věnované novým projektům v logistice; SLOVLOG – fórum o trendech v logistice na Slovensku; LOG-IN SK – fórum věnované novým projektům v logistice na Slovensku; GOLFLOG – golfový turnaj určený logistikům – a LOG TRAIN CENTER – soubor specializovaných vzdělávacích kurzů pro oblast logistiky. Firma je součástí skupiny Atoz Group, do které patří také vydavatelství Atoz Publishing vydávající odborné časopisy a publikace Zboží&Prodej, Retail Biz, Sales Power, Horeka, Spiritor, Systémy Logistiky, Systémy Logistiky SK, Logistická kniha seznamů a Retailová kniha seznamů a grafické studio Atoz studio. Atoz Group působí na českém trhu od roku 1992. Více informací naleznete na www.atoz.cz.
Pro další informace, prosím, kontaktujte:
Radka Reichlová,
Atoz Event, s. r. o.
radka.reichelova@atoz.cz
Mobil: 605 494 996
Tel.: 246 007 232
Fax: 246 007 201