„Rozšířením soutěže o tuto hlavní cenu chceme obrátit větší pozornost k produktům pro malé a střední podniky, které tvoří významnou součást celkové nabídky na našem trhu. „Cena podnikatelů“ je reakcí na to, že dosud jsme neměli možnost konfrontovat názory odborníků z Finanční akademie, kteří tyto produkty v soutěži Zlatá koruna hodnotí, s názory samotných jejich uživatelů. Chyběl tu jistý protipól jakým je „Cena veřejnosti“ u produktů pro běžné klienty. Protože i v segmentu produktů pro malé a střední podniky je dnes konkurence velice silná, mohou být výsledky tohoto hlasování pro trh zajímavou informací,“ říká Pavel Doležal, ředitel soutěže.
Obdobně jako v „Ceně veřejnosti“, v níž hlasuje široká veřejnost a hlas může získat jakýkoliv finanční produkt na trhu, v „Ceně podnikatelů“ bude hlasovat podnikatelská veřejnost, a to výhradně a také bez ohledu na kategorie soutěže, o produktech určených pro malé a střední podniky.
Hlasování bude probíhat od začátku března do poloviny května 2008 prostřednictvím serveru www.zlatakoruna.info. Do výsledků budou zahrnuty i hlasy, které produkty pro malé a střední podnikatele získaly při dosavadním hlasování veřejnosti probíhajícím od 1.11.2007. Partnery hlasování jsou Hospodářská komora České republiky, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a Unie malých a středních podniků ČR.
Finanční produkty pro malé a střední podnikatele se v rámci Zlaté koruny hodnotí od roku 2004, kdy nastal výraznější nástup těchto produktů na trh a nabídka se začala diferencovat. Vznikly čtyři nové soutěžní kategorie – Podnikatelské účty, Podnikatelské úvěry, Pojištění podnikatelů a Leasing pro podnikatele. Produkty v jednotlivých kategoriích hodnotí Finanční akademie, nezávislá porota složená z ekonomů, publicistů a zástupců akademické sféry. V letošním ročníku Zlaté koruny budou produkty pro podnikatele hodnoceny odbornou porotou již popáté v řadě a poprvé bude nejlepším produktům udělena samostatná „Cena podnikatelů“.
O soutěži Zlatá koruna
Soutěž Zlatá koruna oceňuje nejlepší finanční produkty roku na českém trhu. Od jejího začátku v roce 2003 se jí zúčastňují všechny významné banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti. Stovka finančních odborníků ve Finanční akademii vybírá z jejich nabídek v jednotlivých kategoriích nejlepší produkty. Výsledky hodnocení ve Zlaté koruně pomáhají veřejnosti snáze se orientovat v záplavě nabídek finančních produktů. Atraktivní je i doprovodné hlasování o Cenu veřejnosti, kde nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím internetu a SMS zpráv. Zlatá koruna tak přispívá ke zdravé konkurenci, motivuje vznik nových produktů a veřejnosti napomáhá k vyšší finanční gramotnosti. Letos se uskuteční již 6. ročník soutěže. Jeho novinkou je udělování „Ceny podnikatelů“. Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info.
Kontakt pro novináře:
Jaroslav Brož
e-mail: broz@zlatakoruna.info
mobil: 602 27 85 85