ING Česká republika posílila loni svou pozici na trhu

09.02.2001 | ,
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Pojišťovna Nationale-Nederlanden a ING Penzijní fond, členové  ING Group v České republice, potvrdily výraznou pozici na českém trhu i v  roce 2000.

V loňském roce dosáhlo předepsané pojistné Nationale-Nederlanden téměř 4,04 miliardy korun. K 31. 12. 2000 byl objem aktiv ve správě Nationale-Nederlanden 11,48 miliardy korun. K témuž datu měla pojišťovna 162 tisíc klientů a spravovala více než 214 tisíc smluv.

Nationale-Nederlanden patří podle výše předepsaného pojistného druhá pozice na českém trhu životního pojištění.

Celková aktiva ve správě ING Penzijního fondu k 31. prosinci 2000 činila 3,5 miliardy korun. Fond měl ke konci loňského roku 192 854 klientů. V průběhu roku získal fond 52 674 nových klientů. Průměrná úložka nových klientů činila 493 Kč. ING Penzijní fond spolupracoval s 819 firmami.

Další informace o hospodaření Nationale-Nederlanden a ING Penzijního fondu budou k dispozici po 1. březnu 2001 po zveřejnění ročních výsledků hospodaření ING Group.

ING Group, jejíž jsou Nationale-Nederlanden a ING Penzijní fond členy, působí v 65 zemích světa a má přes 100 000 zaměstnanců. Je čtvrtou největší finanční institucí v Evropě z hlediska tržní kapitalizace. V České republice, kde působí od roku 1991, ING Group zaznamenala nárůst svých aktivit a nyní zaměstnává více než 600 zaměstnanců. Poskytuje své služby 350 000 individuálním a korporátním klientům.

V průběhu prvního pololetí tohoto roku dojde ke změně značky Nationale-Nederlanden na ING Nationale-Nederlanden. Změnou názvu chce společnost dát najevo svou příslušnost k jedné z největších finančních skupin na světě – ING Group.

„Změnou naší značky chceme klientům dát zřetelně najevo, že jsme součástí jedné z nejsilnějších světových finančních skupin. Chceme jim tím současně i říci, že se řídíme stejnými hodnotami jako ING Group,“ řekl Ron van Oijen, generální ředitel Nationale-Nederlanden.

Cíle ING Group v České republice jsou v tomto roce:

  • Změna všech obchodních značek na ING

  • Zvýšení podílu na trhu životního pojištění na 20 %

  • Uvedení koncepce ING Employee Benefits na český trh

  • E-commerce jako nový distribuční a administrativní kanál

  • Vstup do retailového bankovnictví

  • Další rozvoj osobního finačního plánování prostřednictvím svých poradců pro finanční plánování

  • Zvýšení podílu na trhu penzijního připojištění

Výsledky Nationale-Nederlanden

 

2000

1999

Meziroční změna

Předepsané pojistné

  4,04 mld. Kč

 3,55 mld. Kč

 14,0 %

Aktiva ve správě

11,48 mld. Kč

9,11 mld. Kč

26,0 %

Počet klientů

162 092

156 862

  3,3 %

Počet smluv

214 113

198 859

  7,7 %

Postavení na trhu životního pojištění

2. pozice

3. pozice

 

 

Výsledky ING Penzijního fondu

 

2000

1999

Meziroční změna

Aktiva ve správě

3,5 mld. Kč

2,8 mld. Kč

  25,0 %

Počet klientů

192 854

172 155

  12,0 %

Počet nových klientů

  52 674

  24 914

111,4 %

Počet korporátních klientů

 819

  414

    98,0 %

Autor článku

 

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ