Pojišťovna Nationale-Nederlanden a ING Penzijní fond, členové ING Group v České republice, potvrdily výraznou pozici na českém trhu i v roce 2000.
V loňském roce dosáhlo předepsané pojistné Nationale-Nederlanden téměř 4,04 miliardy korun. K 31. 12. 2000 byl objem aktiv ve správě Nationale-Nederlanden 11,48 miliardy korun. K témuž datu měla pojišťovna 162 tisíc klientů a spravovala více než 214 tisíc smluv.
Nationale-Nederlanden patří podle výše předepsaného pojistného druhá pozice na českém trhu životního pojištění.
Celková aktiva ve správě ING Penzijního fondu k 31. prosinci 2000 činila 3,5 miliardy korun. Fond měl ke konci loňského roku 192 854 klientů. V průběhu roku získal fond 52 674 nových klientů. Průměrná úložka nových klientů činila 493 Kč. ING Penzijní fond spolupracoval s 819 firmami.
Další informace o hospodaření Nationale-Nederlanden a ING Penzijního fondu budou k dispozici po 1. březnu 2001 po zveřejnění ročních výsledků hospodaření ING Group.
ING Group, jejíž jsou Nationale-Nederlanden a ING Penzijní fond členy, působí v 65 zemích světa a má přes 100 000 zaměstnanců. Je čtvrtou největší finanční institucí v Evropě z hlediska tržní kapitalizace. V České republice, kde působí od roku 1991, ING Group zaznamenala nárůst svých aktivit a nyní zaměstnává více než 600 zaměstnanců. Poskytuje své služby 350 000 individuálním a korporátním klientům.
V průběhu prvního pololetí tohoto roku dojde ke změně značky Nationale-Nederlanden na ING Nationale-Nederlanden. Změnou názvu chce společnost dát najevo svou příslušnost k jedné z největších finančních skupin na světě – ING Group.
„Změnou naší značky chceme klientům dát zřetelně najevo, že jsme součástí jedné z nejsilnějších světových finančních skupin. Chceme jim tím současně i říci, že se řídíme stejnými hodnotami jako ING Group,“ řekl Ron van Oijen, generální ředitel Nationale-Nederlanden.
Cíle ING Group v České republice jsou v tomto roce:
-
Změna všech obchodních značek na ING
-
Zvýšení podílu na trhu životního pojištění na 20 %
-
Uvedení koncepce ING Employee Benefits na český trh
-
E-commerce jako nový distribuční a administrativní kanál
-
Vstup do retailového bankovnictví
-
Další rozvoj osobního finačního plánování prostřednictvím svých poradců pro finanční plánování
-
Zvýšení podílu na trhu penzijního připojištění
Výsledky Nationale-Nederlanden
|
2000 |
1999 |
Meziroční změna |
Předepsané pojistné |
4,04 mld. Kč |
3,55 mld. Kč |
14,0 % |
Aktiva ve správě |
11,48 mld. Kč |
9,11 mld. Kč |
26,0 % |
Počet klientů |
162 092 |
156 862 |
3,3 % |
Počet smluv |
214 113 |
198 859 |
7,7 % |
Postavení na trhu životního pojištění |
2. pozice |
3. pozice |
|
Výsledky ING Penzijního fondu
|
2000 |
1999 |
Meziroční změna |
Aktiva ve správě |
3,5 mld. Kč |
2,8 mld. Kč |
25,0 % |
Počet klientů |
192 854 |
172 155 |
12,0 % |
Počet nových klientů |
52 674 |
24 914 |
111,4 % |
Počet korporátních klientů |
819 |
414 |
98,0 % |