Pro 27. ročník Wörtherseetour, který proběhne na konci května v rakouské spolkové zemi Korutany, přichystalo Audi studii výkonného modelu A3 s turbodieselem pod kapotou. Ingolstadtská automobilka tak chce předvést potenciál naftových speciálů ze závodu 24 hodin Le Mans a americké Le Mans Series v konceptu, který je mnohem blíže silničním autům.
Karoserie nese mnoho úprav. Mezi ně patří například spoiler na předním nárazníku a nad ním velké nasávací otvory, svislé žebrování masky chladiče single-frame, zvenku připevněné rozšíření blatníků, difuzor na zadním nárazníku nebo zadní přítlačné křídlo. Bodykit je navržen ve stylu závodních vozů A4 DTM. Přední bi-xenonové světlomety jsou doplněné o diodová světla pro denní svícení. Karoserie je dvoubarevná s kombinací laků Ibis White a Briliant Red, které odkazují na rakouskou vlajku. Osmička na dveřích pak značí rok 2008. Sportovní interiér je inspirován Audi R8.
Motor 2,0 TDI s přímým vstřikováním paliva common-rail je naladěný na výkon 165 kW, točivý moment má maximum 450 Nm, které je dostupné už od 1750 ot./min. To představuje měrný výkon 83,8 kW/l a točivý moment 228,7 Nm/l. A3 TDI clubsport quattro díky těmto parametrům zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Motor má rychlou odezvu na plyn a nízkou úroveň vibrací. Svůj podíl na tom má i zcela nové laděné výfukové potrubí s kontrolovatelnými rezonančními komorami pro obě koncovky.
Pohonná jednotka konstrukčně vychází ze sériového 2,0 TDI CR (103 nebo 125 kW), který se montuje do různých modelu VW a Audi. Proti produkční verzi má motor v A3 TDI clubsport větší průřez sacího potrubí a více proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla. Vstřikování má pracovní tlak 1800 bar. Piezo-elektrické vstřikovače mají osm děr, během jedné pracovní doby provede každý až pět vstřiků. Vibrace motoru jsou potlačeny dvěma vyvažovacími hřídeli.
V sacím potrubí se nachází posuvné klapky, které usměrňují víření palivové směsi v závislosti na otáčkách a zatížení. I přes vysoký výkon má motor vysoký podíl recirkulace ochlazených výfukových plynů, což snižuje emise oxidů dusíku. Výkonný čtyřválec tak plní emisní normu Euro 5, která začne platit až v roce 2010.
O přenos síly na kola se stará šestistupňová manuální převodovka se skříní vyrobené z hořčíku. Kulisa řazení je otevřená, má krátké dráhy a je z hliníku. Pohon všech kol využívá elektronicky ovládanou a hydraulicky řízenou mezinápravovou spojku, která je kvůli lepšímu rozložení hmotnosti uložená vzadu. Za běžných podmínek je poháněna pouze přední náprava, ale systém umožňuje rozdělit moment v libovolném poměru vzhledem k momentálním jízdním podmínkám.
Kola mají vpředu zavěšení typu McPherson, vzadu má každé kolo čtyři závěsná ramena. Tlumiče Audi magnetic ride obsahují magneto-reologickou kapalinu, která při působení elektrického napětí mění svoji viskozitu a tím se mění charakteristika tlumiče. Posilovač řízení má klesající účinek se vzrůstající rychlostí jízdy.