Depozitní bankomat je součástí další novinky České spořitelny - tzv. samoobslužných zón. Jde o prostor, ve kterém mohou klienti rychle a jednoduše provést základní bankovní transakce bez asistence zaměstnanců banky. Vedle vkladů mohou klienti využít telefonu do Klientského centra Finanční skupiny České spořitelny s přednostním vyřízením, v nejbližších dnech bude k dispozici také multifunkční terminál pro přístup do internetového bankovnictví České spořitelny. Druhou samoobslužnou zónu (bez depozitního bankomatu) Česká spořitelna otevírá dnes v Olomouci na tř. Svobody. Obě samoobslužné zóny budou do konce roku v pilotním provozu.
Od pondělí 30. června 2008 testuje Česká spořitelna v obchodním centru v Praze – Čestlicích provoz také první bezhotovostní pobočky. Pobočka se specializuje na odborné poradenství, zejména v oblasti spotřebitelských úvěrů. Hlavní předností bezhotovostní pobočky jsou kvalifikovaní a zkušení poradci, příjemné prostředí bez dlouhých front a individuální přístup ke klientovi. K hotovostním transakcím slouží dva bankomaty v prostorách obchodního centra, jeden z nich instalovaný zcela nově.
„Chápání role poboček se postupně mění, stejně tak jako se mění bankovnictví samotné. Klienti nemají čas čekat v pobočkách, vyžadují rychlé zpracování transakcí a s přibývajícími technologickými možnostmi si většina z nich chce běžné transakce provádět sama. Nenahraditelná role poboček se tedy přesouvá zejména do vysoce kvalitního odborného poradenství“, uvedl Jiří Škorvaga, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.
Do depozitního bankomatu je možné vkládat bankovky od 50 Kč výše, a to nejen na účty České spořitelny, ale i na účty jiných bank. Maximální výše jednoho vkladu je 100 000 Kč. Samoobslužné zóny jsou klientům k dispozici bez omezení, respektive v otevíracích hodinách obchodního centra.
Stále více klientů už nyní využívá možnosti provést celou řadu hotovostních i bezhotovostních transakcí prostřednictvím bankomatů. Vedle výběrů hotovosti si klient přes bankomat zkontroluje zůstatek na účtu, zadá platební příkaz, změní si PIN ke kartě, dobije si kredit mobilního telefonu (nově pro klienty všech operátorů), aktivuje si kartu, ověří, do kdy je karta platná, zjistí počet bodů v Bonus programu a v některých případech dokonce i sjedná úvěr.