Lewis Hamilton vyhrál Grand Prix Německa, senzací závodu bylo nečekané druhé místo Nelsona Piqueta, o které se zasloužila brilantní strategie Renaultu. Třetí dojel Felipe Massa.
Hockenheim se po roční odmlce vrátil do kalendáře formule 1. Trať kdysi proslulá dlouhými rovinkami už je pár let v novém, kratším kabátku. Modernizace zaručila divákům větší průjezd vozů kolem nich, zároveň trať nabízí možnosti pro předjíždění, tou největší je ostrá vracečka na konci dlouhé zadní rovinky. Po deštivé Grand Prix Velké Británie se opět hodně hovořilo o počasí, protože obloha slibovala možné zvraty. Před startem závodu bylo stejně jako v kvalifikaci suchu, nicméně včerejší závod GP zasáhnul v závěru déšť a nebylo úplně vyloučeno, že se od severu přižene déšť i v neděli. Hlavní předpověď přes všechny mraky slibovala suchý závod. Na jezdce čekalo 67 kol na 4574 metrů dlouhé trati, Bridgestone do Německa přivezl středně tvrdé (měkčí s bílým pruhem)a tvrdé (tvrdší bez označení) suché pneumatiky.
O pořadí na startovním roštu rozhodla velmi vyrovnaná kvalifikace, která nakonec přinesla hned několik překvapení. Tím rozhodně nebylo pořadí na prvních třech místech, kde se seřadili Lewis Hamilton, Felipe Massa a Heikki Kovalainen, nicméně čtvrté a páté místo Jarna Trulliho s Fernandem Alonsem se už příliš nečekalo. Negativním překvapením byl až šestý čas Kimi Räikkönena, který v průběhu víkendu dost bojoval se svým vozem. Ve čtvrté řadě pak stáli Robert Kubica a Mark Webber, první desítku uzavřeli Sebastian Vettel, nejlepší domácí jezdec, a David Coulthard. Kromě zmíněného Vettela mělo Německo na startu ještě další čtyři jezdce, ale těm se doma příliš nedařilo, hlavně nepostoupení Nicka Heidfelda do první desítky bylo velkým zklamáním pro jezdce samotného i tým BMW. Na pořadí na startu nic nezměnil ani prohřešek Kovalainena a McLarenu, kteří ve druhém kvalifikačním segmentu netankovali v souladu s předpisy, nicméně komisaři to ocenili pouze pokutou 5000 euro.
Ostrá první zatáčka a vlastně celé úvodní pasáž je často místem kolizí, nejednou v ní skončily naděje favoritů. Na čele startovního roštu si většina jezdců zvolila tvrdší pneu, po měkčí směsi šáhli vepředu jen Trulli a Kubica. Po zhasnutí červených světel šel do čela Hamilton, za ním se tvrdě utkali Massa s Kovalainenem, Brazilec udržel druhé místo. Skvěle vyrazil Kubica, který se hned dostal před Räikkönena a v průběhu prvního kola pak dostal i Alonsa s Trullim a jel čtvrtý. Nejvíce v úvodních kolech ztratil Coulthard, ze 10. místa klesnul na 14. Alonso v dalším průběhu zaútočil na Trulliho, neuspěl a navíc z toho profitoval Räikkönen, který se protlačil na šesté místo. V čele závodu zatím ujížděl Hamilton, po čtyřech kolech měl na Massu skoro čtyři sekundy k dobru.
Největší boj byl o 13. místo, které držel Button, ale byl pod velkým tlakem Coultharda a těsně za nimi čekal na svou šanci Rosberg. Až v nájezdu do 14. kola se Coulthardovi podařilo vklouznout pod Buttona a nejenže získal volnou trať před sebou, ale zároveň zrychlil o několik sekund na kolo. To už se pomalu blížily první zastávky, které měly začít před 20. kolem, vedoucí Hamilton přitom měl po 15. kolech náskok takřka 10 sekund na Massu, o pět sekund dále byl Kovalainen.
Prvním jezdcem v boxech byl Hamilton, na trati vydržel 18 kol. Relativně dlouhá zastávka s tankováním trvala 9 sekund a znovu dostal tvrdší směs pneumatik. Ve stejném kole byl v boxech také Kubica. Hamilton se na trať vrátil těsně za Trullim, za kterým strávil jedno kolo, jezdec Toyoty pak zamířil k mechanikům, stejně si počínal Alonso. Dvacáté kolo bylo časem zastávky Massy, který přešel z tvrdší na měkčí směs pneumatik. Na jedno kolo se do čela dostal Kovalainen, aby pak svedl tvrdý souboj s Heidfeldem. Räikkönen zajel do boxů po 22. kole, stejně jako Massa přešel na měkčí směs pneu, na trať se vrátil před Trullim. Fin se musel mít na pozoru před Vettelem, který byl necelé tři sekundy za ním a před svou zastávkou patřil mezi nejrychlejší jezdce na trati. Vettel nicméně zajel do boxů také, podařilo se mu vrátit na trať mezi Trullim a Alonsem.
Zatímco jezdci ze startovní první desítky měli po prvních zastávkách, původně druhá desítka se mezi ne zamíchala, neboť jejich zastávky byly díky možnosti tankování po kvalifikaci později. Na čele jel Hamilton s náskokem skoro 10 sekund na Massu, třetí se ale držel bez zastávky jedoucí Glock. Čtvrtý byl Kovalainen, pátý Heidfeld, šestý jel Kubica s mírným náskokem na Räikkönena. Glock vydržel na trati až do 29. kol, pak i on musel k mechanikům, ještě před ním tam byli třeba Heidfeld a Rosberg.
Po kompletní sérii prvních zastávek bylo pořadí Hamilton, Massa, Kovalainen, Kubica, Räikkönen, Trulli, Vettel, Glock. Poklidný průběh závodu obrátila vzhůru nohama nehoda Glocka, kterému ve 35. kole nevydrželo pravé zadní zavěšení a tvrdě havaroval na cílové rovince. Trosky na trati a zdemolovaný vůz si vyžádaly vyslání zpomalovacího vozu. Celé startovní pole se sjelo dohromady, zatímco záchranáři pomáhali zjevně otřesenému Glockovi z vozu.
Boxy byly pochopitelně v úvodních kolech uzavřeny, týmy se nicméně připravovaly na otevření a zastávky, jedním z týmů v pohotovosti byla i Toyota. Do cíle chybělo 29 kol, takticky se nabízelo dojet závod až do konce. Do boxů zamířilo mnoho jezdců v čele s Massou, Kovalainenem, Kubicou. Hodně prodělal Räikkönen, který musel čekat na odbavení Massy, naopak BMW se podařilo dostat Kubicu před Kovalainena. Do boxů nezajel vedoucí Hamilton, McLaren tak v jeho případě zariskoval s tím, že si vyjede dostatečný náskok.
Za zpomalovacím vozem bylo pořadí Hamilton, Heidfeld, Piquet, Massa, Kubica, Kovalainen, Trulli, Vettel, Alonso, Webber, Rosberg a až 12. byl Räikkönen. Webber jel od zastávky s lehce kouřícím vozem, nicméně i přes toto neblahé varování dále pokračoval. Australan nakonec musel svůj vůz odstavit, stalo se tak ve chvíli, kdy byl závod restartován. Zásadní komunikační problém musel mít Button, který z nějakých důvodů nedostal od týmu info k předjetí vozů o kolo zpátky a zůstal zamíchaný mezi špičkou.
Hamilton pochopitelně vyrazil s cílem vyjet si náskok, na Massu si musel najet přes 20 sekund. V hloubi pole se ostře předjíždělo Kovalainen se vypořádal s Kubicou, Räikkönen se dostal před Rosberga. Alonso s Vettelem bojovali tak úporně, až z toho začal těžit Räikkönen a následně Rosbegr, kteří se dostali před Alonsa. Räikkönen si za chvíli poradil i s Vettelem a kousek před sebou měl Trulliho, se kterým záhy udělal krátký proces.Zdálo se, že při druhé zastávce pokropili Räikkönena živou vodou, protože najednou dravě předjížděl a byl nejrychlejší z jezdců, kteří měli natankováno až do cíle. Zajímavý byl souboj na dálku mezi Hamiltonem a Massou, Hamilton získával zhruba dvě sekundy na kolo, navíc měl štěstí v tom, že Piquet brzdil Massu. O menší kolizi se postarali dva nejzkušenější jezdci v poli, Barrichello zaútočil na Coultharda a oba se dostali do kačírku.
Hamilton zajel do boxů po 50. kole, na trať se vrátil až za Kovalainenem, do čela se tak dostal Massa. Dalo se očekávat, že Kovalainen nebude týmovému kolegovi klást velký odpor, což se také záhy potvrdilo. Nutno říci, že výměna pozic vypadala až příliš okatě, Kovalainen ve vracečce prakticky zastavil. V čele závodu jel Heidfeld, který stále čekal na druhou zastávku a zajel nejrychlejší kolo závodu. Německý jezdec se na trať vrátil těsně za Hamilton a před Kovalainenem. Do čela závodu se tak poprvé v kariéře dostal mladý Piquet, ale jeho také ještě měla čekat druhá zastávka, pokud se Renaultu nepodařilo přelstít celý zbytek startovního pole.
Hamilton se vydal stíhat Massu, v té chvíli to byl souboj o druhé místo. Hamilton byl 12 kol před cílem už těsně za Massou a zbývající kola měla nabídnout strhující souboj. Hamilton zaútočil ve vraceččce, kde si Massa dost nepochopitelně nepohlídal vnitřní stopu, a ani pokus o vrácení ataku nebyl úspěšný. Massa měl navíc těsně za sebou Heidfelda, který měl výhodu daleko čerstvějších pneu. Předjíždělo se i na dalších místech, Räikkönen se dokázal dostat před Kubicu. Vettel si pro změnu poradil s Trullim, který lehce chyboval, a dostal se na osmé, bodované místo. Chybu při brzdění do vracečky vyrobil Alonso a dostal smyk, což ho stálo propad za Rosberga.
S blížícím se koncem závodu už bylo jasné, že Piquet nebude do cíle tankovat a na dosah měl hodně nečekané druhé místo. Nutno říci, že Renault v čele se stratégem Patem Symondsem obelstil konkurenci, protože vzhledem k laxnosti tlaku Massy na Piqueta se dá předpokládat, že s touto eventualitou u Ferrari moc nepočítali.
Hamilton po zásluze protnul cílovou pásku jako první, senzací však bylo nečekané druhé místo Nelsona Piqueta, který startoval ze 17. místa a díky vynikající strategii se poprvé dostal na stupně vítězů v F1. Třetí příčku zachránil zklamaný Massa, nicméně u Ferrari tentokrát tahali i na suchu za kratší provaz.
Výsledky GP Německa
1. Lewis HAMILTON McLaren-Mercedes B 1h31:20,874
2. Nelson PIQUET Renault B +5,586
3. Felipe MASSA Ferrari B +9,339
4. Nick HEIDFELD BMW Sauber B +9,825
5. Heikki KOVALAINEN McLaren-Mercedes B +12,411
6. Kimi RAIKKONEN Ferrari B +14,403
7. Robert KUBICA BMW Sauber B +22,682
8. Sebastian VETTEL Toro Rosso-Ferrari B +33,299
9. Jarno TRULLI Toyota B +37,158
10. Nico ROSBERG Williams-Toyota B +37,625
11. Fernando ALONSO Renault B +38,600
12. Sebastien BOURDAIS Toro Rosso-Ferrari B +39,111
13. David COULTHARD Red Bull-Renault B +54,971
14. Giancarlo FISICHELLA Force India-Ferrari B +59,093
15. Kazuki NAKAJIMA Williams-Toyota B +1:00,003
16. Adrian SUTIL Force India-Ferrari B +1:09,488
17. Jenson BUTTON Honda B +1 kolo
Nejrychlejší kolo
Nick Heidfeld BMW-Sauber 1:15,987 v 52. kole