Každý motorista musí mít do konce roku smlouvu na povinné ručení

07.10.1999 | ,
Ručení


perex-img Zdroj: Finance.cz

Každý majitel vozidla musí na rozdíl od předchozí praxe do konce letošního roku bezpodmínečně uzavřít novousmlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (povinné ručení). Bez t...

Každý majitel vozidla musí na rozdíl od předchozí praxe do konce letošního roku bezpodmínečně uzavřít novousmlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (povinné ručení). Bez této smlouvy se odnového roku vystaví nebezpečí pokuty až 20 tisíc Kč nebo zákazu řízení až na jeden rok. Na setkání s novináři to uvedl ředitel odboru pojišťovnictví a penzijních fondů Ministerstva financí Václav Křivohlávek.

V současné době však zatím nelze smlouvy uzavírat, neboť MF neudělilo žádné pojišťovně licenci. O povolenínabízet uzavírání smluv na povinné ručení zažádalo 13 pojišťoven. K udělení prvních licencí by mohlo dojít již příštítýden.

Doposud nemusel majitel vozidla uzavírat žádné pojištění a měl pouze povinnost zaplatit pojistnou částku do konceúnora. Na provozování pojištění měla totiž monopol Česká pojišťovna.

Vše změnil letos schválený zákon, vycházející z principů vyspělých zemí. Podle něho musí být pojištění pro rok 2000sjednáno zvlášť ještě do konce roku 1999. Placení bude závislé na smlouvě mezi pojišťovnou a pojištěncem. "Systémplacení může být sjednán až v pojistné smlouvě," doplnil Křivohlávek.

Mění se rovněž systém registrace pojištěnců. Centrální evidence vozidel Ministerstva vnitra bude totiž porovnávánas databází pojištěných vozidel České kanceláře pojistitelů. Žádní neplatiči tak neuniknou pozornosti kompetentníchorgánů.

Spodní hranice pojistného pro rok 2000 odpovídá výši zákonného pojištění pro letošní rok. Beze změny zůstává irozdělení vozidel do jednotlivých skupin. To dozná změn až po uplynutí tří let od nabytí účinnosti zákona. Horníhranice pojistného bude o 30 procent vyšší než spodní limit.

Zdroj: ČTK

Autor článku

 

Články ze sekce: Ručení