ING Česká republika rozšiřuje distribuční kanály

18.10.2001 | , NN Životní pojišťovna
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Významnou roli v rozvoji aktivit ING Group na českém trhu má rozšiřování distribučních kanálů. ING ČR proto nyní přichází s novými přímými distribučními kanály - internetovým portálem ING a Kontaktním centrem.

Významnou roli v rozvoji aktivit ING Group na českém trhu má rozšiřování distribučních kanálů. ING ČR proto nyní přichází s novými přímými distribučními kanály - internetovým portálem ING a Kontaktním centrem. ING uvádí na trh i zcela nový přístup k nabídce finančních produktů a kontaktu s veřejností - je jím klientské centrum ING - Orange House.

ING chce na českém retailovém trhu nabízet komplexní integrované služby a produkty. Tyto produkty a služby jsou poskytovány prostřednictvím multikanálové distribuční sítě. K současným prodejním kanálům - např. poradcům pro finanční plánování ING, agenturám ING Nationale-Nederlanden či makléřským společnostem nyní přibyly tři další distribuční kanály. Při jejich přípravě vycházelo ING Česká republika ze své celosvětové retailové distribuční koncepce, kterou lze charakterizovat jako "Click - Call - Face".

Integrovaný portál ING - "Click"

Nový internetový portál ING - www.ing.cz - integruje všechny retailové aktivity ING Group. Jsou zde tedy soustředěny komplexní informace o pojistných produktech, penzijním připojištění, podílových fondech, retailových bankovních produktech a produktech, které ING nabízí ve spolupráci s třetími stranami (GE Capital Bank, Raiffeisen stavební spořitelnou).

Nový portál vychází důsledně z potřeb klientů - je tedy členěn podle toho, zda se klient zajímá o spoření, investice, pojištění či penzi. Pokud se návštěvník portálu zajímá o konkrétní produkty a služby, najde je snadno díky přehlednému členění. Jednoduchá orientace pro návštěvníka byla totiž jedním ze základních prvků při jeho vývoji.

Pro návštěvníky portálu je vedle snadné orientace na samotném portálu samozřejmě důležitá i orientace v oblasti finančních pojmů. V tom mu napomůže "Výukové centrum", kde najde například odpovědi na nejčastější otázky, slovníček nebo základní informace o životním pojištění, odbytném nebo penzijním připojištění. Na portálu jsou k dispozici například i informace o společnostech ING působících v České republice.

Výrazným rysem integrovaného finančního portálu ING je i jeho interaktivní charakter. Návštěvník může například využít finačních kalkulaček pro modelování svých investic. Dalším důležitým prvkem portálu ING je možnost nákupu vybraných produktů ING. Pomocí portálu lze získat:

  • Důchodové pojištění Investor
  • Penzijní připojištění
  • Podílové fondy
  • Spořící účet - Oranžové konto (bude nabízeno od listopadu 2001)

Kontaktní centrum - "Call"

Kontaktní centrum ING je jednotné telefonické kontaktní centrum pro retailové produkty ING. Kontaktní centrum nabízí české veřejnosti informace o těchto produktech a zároveň jim umožní vybrané produkty získat.

Klient zde pomocí interaktivního hlasového systému získá informace o retailových produktech a službách ING. Pokud chce však dát přednost komunikaci s reprezentantem Kontaktního centra, má tuto možnost v jakékoli úrovni stromu interaktivního hlasového systému.

Kontaktní centrum umožňuje nákup vybraných produktů ING - Důchodové pojištění Investor, penzijní připojištění, podílové fondy a Oranžové konto. Prostřednictvím Kontaktního centra lze obsluhovat Oranžové konto (zjišťovat zůstatek, provádět převody).

Kontaktní centrum může široká veřejnost využít na bezplatné telefonické lince  0800 159 159 nebo prostřednictvím klientské linky 02/21 770 770.

Klientské centrum ING - Orange House ("Click - Call - Face")

Klienstké centrum ING - Orange House je místem setkání ING s klienty a veřejností. Je centrem prodejních a informačních služeb ING v České republice. První Orange House byl otevřen 16. října 2001 v budově Zlatého Anděla v Praze na Smíchově (Plzeňská ulice 344/1). Do roku 2003 bude v České republice otevřeno dalších 15 klientských center ING - Orange House.

Vytvořením Orange House reaguje ING na potřeby klientů, mít možnost být ve styku se svým správcem finančních prostředků. Klientské centrum ING -  Orange House je místem, kde se klienti a veřejnost mají možnost setkat nejen s produkty a službami, ale také s prostředím a atmosférou ING.

Návštěvníci klientského centra ING - Orange House zde mají možnost získat detailní informace o produktech a službách ING a o tom, jak co nejlépe hospodařit s osobními financemi. V klientském centru ING - Orange House mohou návštěvníci získat i vybrané produkty ING - Důchodové pojištění Investor, penzijní připojištění, podílové fondy a Oranžové konto.

Návštěvníci najdou v Orange House:

  • Informační místa Click, Call, Face
    Zde se mohou návštěvníci Orange House napojit na internetový portál ING (symbol Click). Mohou zavolat do Kontaktního centra ING (symbol Call) a požádat reprezentanty o informace, případně uskutečnit některé z transakcí. Nebo se také mohou poradit s reprezentanty klientského centra Orange House (symbol Face) jak postupovat při práci s internetem, jak uzavřít smlouvu, nebo požádat o setkání s poradcem pro osobní finanční plánování.
  • Money Lab - "laboratoř" pro optimální mix osobních financí. V této části Orange House má návštěvník možnost prostřednictvím internetu získat informace o produktech ING, otevřít si spořící účet u ING nebo jen tak surfovat po webu.
  • Zóna finančního plánování - je určena pro individuální schůzku klienta s poradcem pro finanční plánování a projednání veškerých detailů, které se týkající financí.
  • Konferenční místnost je prostorem, kde ING pořádá vzdělávací akce nejen pro své klienty, ale i školy a širokou veřejnost.
  • Orange bar - zde se návštěvník může občerstvit sklenicí pomerančového džusu případně šálkem kávy. Je to místo pro přátelské posezení v ING.
  • Dětský koutek - aby návštěvníci měli při důležitých rozhodnutích o finančních otázkách dostatek klidu, postarají se zde reprezentanti Orange House o jejich děti.

Kromě nabídky finančních produktů ING nabízí kontaktní centrum ING -  Orange House svým návštěvníkům i další možnosti vzdělávání a získávání informací. V Orange House budou připravovány přednášky pro veřejnost, kde se zájemci dozví více ze světa osobních financí.

Klientské centrum ING - Orange House je pro návštěvníky otevřeno sedm dní v týdnu. V pracovní dny je klientům k dispozici od 8.00 do 22.00 hodin a o víkendu od 8.00 do 18.00 hodin.

Autor článku

Jitka Veselá  

Články ze sekce: MAKRODATA A EU