Nebuďte KONZERVAtivní! Osvoboďte své nápady!

30.09.2008 | , Top Vision
STYL/počítače a IT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jak budeme žít za pár let, jak nakupovat, s čím a jakým způsobem obchodovat? Jak na to zareaguje marketing? Bude to příležitost ale pro mnohé tvrdý boj. Letošní Marketing Challenge Forum přináší horké aktuální ale i budoucí trendy, tipy a triky ... jednoduše inspiraci, jak nebýt KONZERVAtivní!

Již tradičně přichází začátkem podzimu společnost top vision s diskusním setkáním markterérů, Marketing Challenge Forem. Letos se koná přímo v Praze, v příjemných prostorách Břevnovského kláštera, a vystupující se zaměří především na budoucnost marketingu, aktuální trendy, nové nástroje a moderní způsoby, jak oslovit zákazníka.

První diskusní blok se ponese v duchu „Výletu“ do budoucnosti aneb Jaký bude klient / spotřebitel po roce 2010. O obsahu možná napoví slova prezidentky České marketingové společnosti, Jitky Vysekalové, která bude jedním z účastníků diskuse:

„Goethe kdysi řekl, že “lidstvo spěje stále vpřed a člověk zůstává stále stejný“, v něčem určitě ano. Stále nás okouzlují nevšední zážitky. Stále podléháme emocím a chceme být výjimeční. Někdy prostřednictvím výjimečných věcí. Spotřebitel 21. století má jiný životní styl, který se stále mění.  Vše se zrychluje, nemáme čas,  a když ho máme, tak ho trávíme (někteří) v „chrámech konzumu“. Objevuje se event, guerilla či virový marketing. Stále více a stále rychleji. Nové technologie k tomu přispívají. Ale připravme se i na ekonomický pokles, na reakci na změny, které přijdou. Jak řekl Darwin: „Není to ten nejsilnější z druhů, který přežívá, ani ten nejinteligentnější, ale ten, který se nejlépe umí přizpůsobit změnám.“ A nezapomeňme na člověka, není to jen spotřebitel.“

Jeden z moderátorů Marketing Challenge Fóra, ředitel OgilvyInteractive, Tomáš Jindříšek, dodává, že „Současný marketing je často možno s nadsázkou označit Marketingem říše za zrcadlem. Zákazníci, nazývaní alibisticky cílovou skupinou, jsou pomyslně násilně řazeni do různých sociodemografických tabulek a dle těchto skupin je na ně „vypouštěna“ reklama. Participanti cílových skupin jako kdyby žili v imaginární říši za zrcadlem. Jejich potřeby marketéři spíše odhadují, než skutečně znají. Ale vzhledem k dalšímu rozvoji interaktivních komunikačních kanálů, jako je internet a mobil, budeme mít v budoucnu k dispozici daleko přesnější informace o tom, po čem zákazníci opravdu touží. Časem se nejvíce používané spojení „zasáhnout cílovou skupinu“ pravděpodobně posune do termínu „zákazníky ovlivnit“. Marketing se stane daleko více decentralizovaný a taktický a bude v něm potřeba mnohem více analytiků. Na druhou stránku bez zajímavých sdělení, užitku pro klienta a správné taktiky nepomohou stejně jako dnes ani nejnovější možnosti.“

Na nové technologie naváže téma Globalizace českého internetu a jeho dopad na marketing, obchod a komunikaci, protože „Ač jde původně o americkou armádou vyvinutý komunikační kanál, dnes internet nabízí globálně sdílená data, hodnoty, názory. V zemích, kde je svoboda slova vzácností, je internet nástrojem politického odboje a stejně jako televize ovlivnil jak podobu tištěných médií, tak mezilidskou komunikaci. I dnešní obyvatelé v ČR s rozvojem internetu a jeho služeb mění své návyky a svůj život“ míní jeden z vystupujících, On-line Marketing Manager Microsoftu Julek Hájek.

Do diskuse o dopadech globalizace internetu na marketing a komunikaci se zapojí také marketingová ředitelka Google Czech Republic, Kateřina Holcmanová, která zastává názor, že: „Celosvětový růst penetrace broadbandu přináší dnešnímu marketingu výzvu v podobě „vzdělanějšího spotřebitele". Ten má přístup k informacím z celého světa, výrobky a služby jedním klikem porovná s konkurencí a neváhá se o svoji pozitivní i negativní zkušenost podělit s ostatními, například v diskusních fórech. Na druhou stranu, veškeré chování spotřebitele je na internetu snadno měřitelné. Internet umožňuje přesné zacílení i úzkých zájmových skupin, interakci se zákazníkem a rychlou reakci  na jeho požadavky. Přes svou masovost tak dokáže být z hlediska marketingu velmi „osobní", a proto efektivní.“

Jedním z nových prostorů, který internet vytváří, je jednoznačně virtuální realita. Jaké má výhody a nevýhody? „Zábava i práce se stále více přesouvají do virtuální reality a s tím roste i naše ochota o sobě uvádět na internetu stále více informací. Business sítě zajímají naše reference, zkušenosti a úspěchy, jinde na sebe prozradíme svůj hudební vkus. Dříve než jdeme na schůzku, zeptáme se vyhledávačů a komunitních webů, co všechno vědí o člověku, se kterým se teprve setkáme. Tyto informace jsou volně k dispozici všem, kdo je hledají. Marketing bude hledat příležitosti, jak je využít k osobnější komunikaci a jak zároveň respektovat nepsaná pravidla sociálních sítí“ míní Marketing Direktor, BezRealitky.cz, Božena Zbranková, která spolu se zástupce šéfredaktora Strategie, Dominikem Hrodkem, a dalšími odborníky bude hostem odpolední diskuse na téma on-line marketingu.

Marketing Challenge Forum ve znamení nových technologií přinese i rady a tipy, jak na změnu zažitého vnímání značky, jak vytvořit netradiční spotřebitelskou kampaň, či jak změnit marketingovou komunikaci při růstu firmy. Celý program doplní interaktivní workshopy a večerní program v kubánském stylu. Nebude chybět občerstvení a koktejly s chutí léta, vše dokreslí bubenická show, do které se může zapojit doslova každý.

Nebuďte KONZERVAtivní a přijďte se nechat inspirovat, jak osvobodit své nápady: 2. - 3. října 2008 na Marketing Challenge Forum.

Autor článku

 

Články ze sekce: STYL/počítače a IT