Těmi přestávají být jen nízké výrobní náklady a levná pracovní síla. Jsou to spíše nositelé inovací, nových a netradičních řešení a velké přidané hodnoty. Je proto logické, že pozornost firem se obrací tam, kde nositelé těchto inovací mohou být – mimo jiné i k talentovaným studentům vysokých škol. Pro podniky není vždy snadné nalézat právě k takovýmto studentům přístup.
Jednou z možných cest je spolupráce firem s Vysokou školou ekonomickou v Praze v podobě partnerské spoluúčasti na programu „Honors Academia“. Jedná se o nadstandardní, náročný vzdělávací a tréninkový program pro talentované studenty s manažerským potenciálem a zájmem o jeho využití ve své budoucí pracovní kariéře.
„Honors Academia“ zahájila svůj program v roce 2008. Je opřena o několik pilířů, které dotvoří špičkovou kvalifikaci nadaných studentů:
- 1. Nová témata z oblasti managementu, podnikové ekonomiky, marketingu a logistiky, prezentovaná českými i zahraničními odborníky.
- 2. Posílení sociálních a manažerských dovedností, které umožní absolventům své odborné znalosti skutečně uplatnit..
- 3. Přivést studentům odborníky-specialisty a manažery z našich nejsúspěšnějších firem, aby na reálných příkladech společně se studenty řešili či alespoň diskutovali složité situace, které musejí na svých pozicích řešit.
- 4. Mentoring, tedy možnost individuálně sdílet ty nejlepší pracovní a životní zkušenosti úspěšných manažerů a specialistů ze spolupracujících firem.
- 5. Řešení reálných úkolů a projektů ve spolupracujících firmách v rámci svých nejméně dvouměsíčních praxí.
- 6. Diskuse, semináře a exkurze na nejzajímavější aktuální témata, s nejzajímavějšími odborníky a v nejzajímavějších podnicích a institucích v Evropě.
Program, který stojí mimo základní studijní povinnosti, tak zúčastněným studentům mnohé nabízí, na druhou stranu od nich i mnohé vyžaduje a prověřuje jejich odhodlání a cílevědomost. Přínos pro studenty je zřejmý, přínos pro spolupracující firmy však není o nic méně významný. Je to především
- možnost se seznámit s vybranými studenty VŠE
- možnost ovlivnit jejich odbornou profilaci
- spojit své jméno a prezentovat svoji firmu v souvislosti s elitním univerzitním programem
- vstoupit do výuky s výkladem vlastních manažerských problémů a příkladů
- realizovat některé vlastní výzkumné a rozvojové projekty studenty v rámci jejich dvouměsíčních praxí
- získat špičkové absolventy.