Gallardo Spyder je určené pro ty, kdo chtějí spojit všechny výhody supersportu s jízdou s otevřenou střechou. Lamborghini i v této verzi nabídne techniku z modelu Gallardo LP 560-4, který se představil letos na jaře na ženevském autosalonu. Celá modelová řada tak nyní prošla modernizací.
Nové provedení má přední nárazník inspirovaný exkluzivním modelem Reventón a nové přední světlomety s integrovanými světly pro denní svícení ze světelných diod. Střecha se stahuje pomocí hydraulického čerpadla a elektromotoru a celý proces trvá 20 sekund.
Nejvýznamnější změnou je ale nový motor. Desetiválcový pětilitr nahradila pohonná jednotka stejné konfigurace, avšak s objemem 5,2 litru a vybavená přímým vstřikováním paliva FSI. Kompresní poměr je relativně vysoký – 12,5:1. Výkon vzrostl o 29 kW na 412 kW (560 koní) při 8000 ot./min. Zároveň se podařilo technikům v Lamborghini snížit hmotnost o 20 kg. Výsledkem je poměr 2,77 kg na koně (3,77 kg/kW). Točivý moment vrcholí 540 Nm při 6500 ot./min.
Motor pohání permanentně všechna kola, což značí také číslice 4 v názvu. Systém je vyvíjen už od počátku 90. let, kdy se poprvé objevil v modelu Diablo VT. Moment je mezi nápravy rozdělován viskózní spojkou ve výchozím poměru 30:70. Zadní diferenciál má 45% svornost, vpředu je elektronická uzávěra diferenciálu, která pomáhá k lepší výkonnosti systému 4x4.
Automatizovaná převodovka e.gear se dočkala vylepšení – je lehčí a hlavně řadí o 40 % rychleji. Na výběr je manuální režim s řazením pod volantem nebo automatický režim a sportovní, kdy je řazení přizpůsobené pro maximální výkon.
Gallardo LP 560-4 Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,0 s (ve srovnání s kupé +0,3 s), akcelerace na 200 km/h trvá 13,1 s (+1,3 s). Maximální rychlost je 324 km/h, tedy o 1 km/h méně než dosahuje uzavřené provedení.
Modernizaci podstoupil také podvozek. Úpravou prošla hliníková příčná ramena, pružiny a tlumiče jsou tužší a zajišťují lepší přilnavost. Technickou specialitou Gallarda LP 560-4 jsou gumovo-kovová ložiska. Zadní náprava má navíc další spojovací tyč, která přispívá k lepší ovladatelnosti. Lepší přítlak zadní nápravy ve vyšších rychlostech zajišťuje křídlo, které se automaticky vysune při překročení 120 km/h.
Posilovač řízení má jen omezený účinek a hydraulická kapalina v posilovači má svůj vlastní chladící okruh. Nízkoprofilové pneumatiky Pirelli P-Zero mají vpředu rozměr 235/35 ZR19, vzadu 295/30 ZR19 a byly navrženy přímo pro Gallardo.
Standardní brzdová soustava má větrané kotouče vpředu o průměru 365 mm a vzadu 356 mm. Za příplatek jsou karbonovo-keramické brzdy. Kotouče jsou v tomto případě lehčí a vpředu mají průměr zvětšený na 380 mm.