Na akci samozřejmě nemohl chybět prezident festivalu Jiří Bartoška. Dále zde hovořili výkonný ředitel festivalu Kryštof Mucha a umělecká ředitelka Eva Zaoralová. Diskusi moderoval Martin Chalupský z RWE Transgasu.
Téma publikum očividně zaujalo, o čemž svědčil zaplněný novobarokní sál Boccaccio v Grand Hotelu Bohemia, kde se setkání uskutečnilo. Hosty na úvod přivítali prezident Klubu finančních ředitelů Dean Brabec ze společnosti Arthur D. Little a generální ředitel a předseda představenstva RWE Transgas Martin Herrmann.
Jiří Bartoška stručně pohovořil o historii podniku. Klíčovými mezníky pro festival byly roky 1993, kdy se stát vzdal pořádání festivalu a začala ho zaštiťovat nadace, a rok 1999, kdy se festival transformoval na akciovou společnost. „Nakonec bylo dobře, že se stát vzdal festivalu, protože stát není vždy nejlepším hospodářem,“ řekl Bartoška.
Mezi klíčové faktory úspěšného managementu podle prezidenta festivalu patří místo konání akce, dobrý tým výtvarníku a mediální propagace festivalu. Karlovy Vary jsou podle Bartošky vhodnějším místem konání než Praha, protože na tomto místě se vše točí jen okolo festivalu, zatímco v Praze probíhá řada jiných akcí, a došlo by zde k určitému „rozmělnění“ festivalu. Výtvarníci přispěli tvorbou dnes již proslulých znělek a s propagací festivalu pomohly i takové osobnosti světového formátu jako Madeleine Albrightová, Robert Redford či Miloš Forman.
Eva Zaoralová popsala způsob výběru festivalových filmů. Mezi hlavní zdroje výběru patří jiné velké festivaly, z nichž se pak v Karlových Varech promítají filmy v informativní sekci, národní festivaly, kdy došlo k premiéře filmu pouze ve státu původu, a dále to jsou filmy na DVD, které zasílají jejich tvůrci a jejichž počet se pohybuje okolo jednoho tisíce. Aby se snímek mohl dostat do soutěže celovečerních hraných filmů, musí se jednat o jeho mezinárodní premiéru.
Kryštof Mucha hovořil o otázkách financování festivalu, jehož jednoroční výdaje 140 milionů korun z 20-25 procent zajišťuje stát, z 10 procent město Karlovy Vary a Karlovarský kraj a zhruba z 60 procent soukromí sponzoři. Pokud Jiří Bartoška hovořil o výhodách situování festivalu, tak Mucha zmínil i nevýhody místa, mezi něž patří nedostatečné zázemí Karlových Varů, kdy musí být například sály pro promítání postaveny jen pro krátkodobý účel festivalu a musí být zajištěna i fungující logistika. Mucha dále hovořil o největších položkách v rozpočtu akce, mezi něž patří ubytování, letenky a zajištění dopravy automobily pro VIP hosty.
Čtyři miliony se vyberou na vstupném, odpověděl Bartoška na dotaz z publika. Celoročně se festivalu věnuje 12 lidí, ale ke konci se kolem něj pohybuje okolo tisíce spolupracovníků.
Rozptýlení publiku během večera přinesl i krátký úvodní film o festivalu a během akce byly promítnuty i čtyři humorné festivalové znělky, jejichž hlavními aktéry byly vždy držitelé Křišťálového glóbu.
Diskusi uzavřel Dean Brabec s přáním veselých Vánoc a šťastného nového roku s nadějí, že finanční krize dopadne na podnikání s co nejmenšími důsledky. Rovněž připomenul, že Klub finančních ředitelů vstupuje příští rok do pátého roku své existence a že počet členů dosáhl již zhruba stovky. Večer zakončil tradiční raut, živá hudba a ochutnávka koktejlů míchaných z francouzského ostružinového likéru Chambord z doby Ludvíka XVI.