Cílem snížení daňových sazeb by podle zástupce generálního tajemníka Česmadu Martina Špryňara měla být podpora investic dopravců do dopravních prostředků a výrazná preference ekologických vozidel Euro 2 a od října roku 2001 i Euro 3. Podle jeho slov se zúčastněné strany shodly, že není možné úplné osvobození ekologických vozidel od platby daně, jak to umožňovala výjimka platná do loňského roku. "S transformací silniční daně na daň z motorových vozidel je možné počítat až od roku 2001 nebo 2002," dodal Špryňar.
Česmad Bohemia již několik měsíců upozorňuje na neúměrně vysokou daňovou zátěž silničních dopravců, kterou způsobuje zejména vysoká sazba silniční daně. Zatímco v EU je minimální sazba daně za 40tunovou soupravu v přepočtu přibližně 19.000 Kč, v ČR platí dopravci 50.400 Kč ročně. V případě neřešení situace ze strany příslušných ministerstev ohlásilo sdružení na 10. září protestní akce blokující dopravu.
Česmad reprezentuje zhruba 2000 podnikatelů v autodopravě, což představuje 80 procent přepravních kapacit trhu.
Zdroj: ČTK