Evropská unie je odhodlána přispět České republice na rozvoj dopravních cest v příštích deseti letech částkou kolem 59 miliard korun, avšak jen když Češi budou investovat do komunikací alespoň 1,5
procenta svého DPH.Na výstavbu a údržbu silniční a dálniční sítě nevydává ČR v reálných cenách ani tolik, co v roce 1989 , ačkoliv v zemi za posledních deset let přibylo půldruhého milionu automobilů.
Daní za neutěšený stav českých silnic je kromě jiného dramaticky
rostoucí nehodovost, která za posledních deset let vzrostla o 163 procent a výrazně tak předstihla růst dopravních výkonů.EU je odhodlána přispět ČR na rozvoj dopravních cest v příštích deseti letech částkou kolem 59 miliard korun, avšak jen když Češi budou investovat do komunikací alespoň 1,5 procenta svého HDP . Připomeňme, že v průběhu devadesátých let byly investiční výdaje v ČR na dopravní infrastrukturu 0,75 procenta HDO a teprve letos
mají dosáhnou 102 procenta HDP.