Likvidace škod způsobených přívalovými dešti v jižních a západních Čechách probíhají podle krizového plánu zpracovaného pro případ kalamitních situací, říká tisková mluvčí Martina Kurfirstová. Řady pracovníků likvidace škod jsou posíleny o interní pracovníky, kteří za "normální situace" vykonávají v Generali jinou činnost a pro tyto případy jsou zvlášť vyškoleni. Při zhoršení situace počítá pošťovna i s využitím kapacit likvidátorů z jiných neohrožených oblasti a také s využitím externích spolupracovníků, se kterými pojišťovna Generali spolupracuje.
Jaké pojištění musí mít klient u pojišťovny uzavřeno, aby mohl žádat o náhradu škody?
Co se týče odškodnění klientů pojišťovny, je velmi důležité, jaké pojištění má klient sjednáno. V případě pojištění domácnosti jsou kryty škody, které vzniknou na zařízení domácností. Pokud chce mít klient hrazeny škody na nemovitosti /rodinný dům, bytové jednotky, dum ve stavbě, rekreační objekt/, musí mít sjednáno pojištění budov. Pojišťovna Generali nabízí v rámci pojištění domácnosti pojištění domácího a drobného zvířectva včetně běžných zásob krmiva a steliva.
Jak postupovat v případě vzniku škody?
V případě vzniku škody je důležité, aby se klienti snažili minimalizovat škody /tzn. zachránit co se dá/. Při hlášení škody se s likvidátorem domluví na termínu prohlídky. Likvidátor může provést prohlídku až když voda opadne, to již lze vyčíslit celkovou škodu.
Kde mohou klienti hlásit škody?
Klienti pojišťovny se mohou obracet na kterékoliv oblastní ředitelství, oblastní kancelář nebo agenturu v místě jejich bydliště (uvedeny na www.generali.cz). Pro nahlášení škody mohou využít i bezplatných služeb našeho call-centra na tel. čísle 0800/150155, kde jsou pro klienty dostupné veškeré potřebné informace.
Pojišťovna Generali bude vyplácet ve většině případů zálohu na pojistné plnění, protože díky kalamitě se prodlouží lhůty likvidace.
Co je podmínkou pro získání zálohy?
Pro získání zálohy je třeba prohlídka místa škody vyškoleným pracovníkem pojišťovny. Ten buď propočte výši škody na místě a po odsouhlasení pojišťovna klientovi poukáže kompletní odškodnění. V případě rozsáhlejších škod kvalifikovaně odhadne výši škody a na žádost klienta vyplatí zálohu, která se pohybuje okolo 50% škody. Prozatím neprovádíme výplatu záloh v hotovosti přímo na místě, dodává tisková mluvčí.
Odhady škod zatím nelze stanovit. Mnoho škod nebylo dosud pojišťovně hlášeno, protože většina poškozených nejprve zachraňuje své majetky a zdraví a až ve druhé fázi hlásí škody pojišťovně. V roce 1997 vyplatila pojišťovna okolo 3 milionu Kč. V té době však pojišťovna Generali při pojišťování majetku občanů standardně nenabízela pojištěni rizika záplavy.