Praha (15. 8. 2002) - Ke klientům České pojišťovny, postiženým záplavami, začnou v nejbližší době přicházet likvidátoři České pojišťovny a zahájí dokumentaci rozsahu škod. V oblastech, kde voda opadla, jsou likvidátoři v terénu již nyní. Další lokality budou následovat v závislosti na ústupu povodně. Do práce budou zapojeny veškeré lidské a technické kapacity České pojišťovny. Likvidátorům z postižených regionů přijíždí na pomoc jejich kolegové z oblastí, jimž se kalamita vyhnula. Vypomáhat budou i další pracovníci České pojišťovny, kteří budou uvolněni z jiných pozic.
Česká pojišťovna odhaduje počet škod, které bude likvidovat, na 100 - 150 tisíc, přičemž tento počet nemusí být konečný. Objem škod téměř s jistotou přesáhne sumu vyplacenou na pojistných plněních při povodních na Moravě v roce 1997. Přesnější odhady budou k dispozici poté, co bude umožněno našim likvidátorům navštívit postižená místa a začít mapovat škody. Největší počet hlášených pojistných událostí očekáváme v průběhu následujících týdnů.
Česká pojišťovna vychází vstříc klientům a proto maximálně zjednodušila proceduru hlášení a likvidace pojistných událostí. Pojistnou událost mohou klienti České pojišťovny nahlásit nejlépe po telefonu nebo faxem. K tomu účelu lze využít 24 hodin fungující telefonní číslo 02/6715 8328 a faxové číslo 02/6715 8300. Pro faxování nebo korespondenci s Českou pojišťovnou lze rovněž využít formuláře, který vychází v těchto dnech v celostátních a regionálních denících. Formulář je umístěn i na internetových stránkách České pojišťovny www.cpoj.cz pod heslem "Povodně 2002". Tiskopis si lze také vyzvednout na příslušných agenturách České pojišťovny a na místně určených kontaktních střediscích, např. vybraných obecních úřadech. V jednotlivých zasažených oblastech fungují rovněž linky pomoci:
Klientům v jižních Čechách jsou k dispozici telefonní linky pomoci:
okres České Budějovice 038 / 773 82 36, 773 83 77
okres Český Krumlov 037 / 70 44 11
okres Strakonice a Prachatice 0342 / 36 71 61, 36 71 11
okres Písek 0362 / 76 71 63, 76 71 11
okres Tábor 0361 / 20 31 25
okres J.Hradec 0331 / 37 41 10
Klientům v západních Čechách jsou k dispozici telefonní linky pomoci:
okres Karlovy Vary 017 / 33 37 152
okres Plzeň 019 / 71 70 417
okres Klatovy 0186 / 35 51 01
okres Domažlice 0189 / 73 92 16
Klientům v Praze a ve středních Čechách jsou k dispozici telefonní linky pomoci:
hl. město Praha 02 / 67 22 26 01, 67 22 24 11
okresy Praha východ a západ 02 / 67 99 14 76
okres Beroun 0311 / 60 46 11, 60 46 37
okres Mělník 0206 / 65 01 74, 65 01 11
okres Příbram 0306 / 62 31 91, 62 71 85, 62 76 01
Klientům v severních Čechách jsou k dispozici telefonní linky pomoci:
okres Děčín 0412 / 71 03 78, 71 03 11
okres Chomutov 0396 / 61 81 11, 61 81 06, 61 81 16
okres Litoměřice 0416 / 71 53 11, 71 53 58
okres Most 035 / 620 60 83, 770 25 96
okres Teplice 0417 / 59 08 11, 59 08 71, 59 08 07, 59 08 87
okres Ústí n. L. 047 / 521 17 88, 521 09 52, 521 11 57
Klientům na jižní Moravě jsou k dispozici telefonní linky pomoci:
okres Znojmo 0624 / 20 11 19, 20 11 26, 20 11 11
Přepážky České pojišťovny, kde to bude technicky možné, budou mít v postižených oblastech počínaje pondělím 19.8. prodlouženou provozní dobu, a to od 8 do 19 hodin, v sobotu a v neděli pak od 8 do 16 hodin. V některých oblastech, zejména na jihu Čech prodloužená provozní doba platí již v těchto dnech.
Richard Kapsa
ředitel odboru komunikace
Česká pojišťovna a.s.