Jak tedy postupovat po vzniku škody?
-
po návratu do vašeho bydliště zachraňte všechny vodou zasažené věci a začněte s vyklízením a vysoušením prostor postižených záplavou;
-
věci, které byly poškozeny nebo zničeny, uložte na nejbližším vhodném místě, kde bude možno provést jejich prohlídku likvidátorem;
-
pokud máte možnost, pořiďte fotodokumentaci postižených movitých i nemovitých věcí; v případě této vlastní fotodokumentace vyfotografujte vždy nejdříve číslo popisné vašeho objektu a dále udělejte cca 6 - 10 fotografií podle rozsahu poškození;
-
škodu lze oznámit Union pojišťovně, a. s. telefonicky na bezplatnou telefonní linku 0800/11 44 11, kde získáte také další informace;
-
oznámení pojistné události si můžete vyzvednout a odevzdat na nejbližším obchodním pracovišti Union pojišťovny, a.s.;
-
co nejpodrobněji vyplňte tiskopis s přesným popisem rozsahu poškozených nebo zničených věcí; u poškozených nebo zničených věcí vždy pro snazší a rychlejší stanovení náhrady uveďte pořizovací cenu a stáří věci; u přístrojů, pokud je to možné uveďte značku a typ;
-
vyplněné Oznámení pojistné události můžete rovněž zaslat poštou na adresu:
Union pojišťovna, a. s.
Úsek neživotních pojištění občanů
Havlíčkova 15
110 00 Praha 1
nebo zaslat faxem na číslo 05/45564182 nebo e-mailem na adresu pumaj@ais.cz
Co bude následovat?
Na základě obdrženého Oznámení o pojistné události - živelní škody, vás bude kontaktovat likvidátor a dohodne s vámi termín prohlídky. Vzhledem k rozsahu přírodní katastrofy, rozsahu poškozených míst a množství klientů je možné, že se likvidátor dostaví později než je obvyklé.
Pojišťovna se bude snažit o co nejrychlejší vyřízení vaší události. V případě nutnosti a požadavku klienta je připravena v naléhavých případech vyplácet klientům zálohy.