Kam pojistnou událost nahlásit?
Pojistnou událost můžete nahlásit po celých 24 hod. na bezplatnou telefonní linku 0800 120 020 nebo Vašemu pojišťovacímu poradci či makléři. Telefonní číslo UNIQA centrály Praha je 02 / 253 93 111 a je v provozu od 8.00 do 16.30 hod.
Formuláře hlášení škodních událostí si můžete vyhledat a vytisknout na stránce pojišťovny www.uniqa.cz.
Na co při hlášení nezapomenout?
Nezapomeňte uvést zejména telefonní spojení (pokud možno mobilní telefon) na Vás či Vámi pověřenou osobu. Současně uveďte číslo pojistné smlouvy, pokud nejsou k dispozici, sdělte rodné číslo osoby, která smlouvu uzavírala, anebo IČ v případě firem.
Na základě oznámení Vás bude kontaktovat likvidátor pojišťovny a dohodne termín prohlídky, eventuálně další postup.
A co udělat po vzniku škody?
-
Jakmile se budete moci vrátit do Vašich obydlí, začněte s vyklízením a vysoušením prostor a věcí, které byly zaplaveny, jakož i s úklidem. Před vyhozením pořiďte úplný soupis likvidovaných věcí s jejich charakteristikou (cena + stáří).
-
Pokud vám voda zaplavila automobil, nechte ho odtáhnout na bezpečené místo a rozhodně ho nestartujte.
-
Pokud máte možnost, pořiďte fotodokumentaci postižených věcí a prostor.
-
Cennější věci, které byly zničeny nebo poškozeny, uložte stranou za účelem prohlídky likvidátorem pojišťovny.
-
Pořiďte seznam postižených věcí s uvedením ceny a stáří věci, u přístrojů rovněž značku a typ.
Vzhledem k velkému rozsahu škod se může stát, že likvidátor klienty navštíví až za několik dnů po ohlášení škody.