Začíná hlavní období prodeje zájezdů First minute

04.01.2010 | , Limerik
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Zdárný prodej zájezdů "na první chvíli - First minute" je z hlediska ekonomiky cestovních kanceláří zcela klíčový.

Právě začíná hlavní období prodeje zájezdů First minute ("na první chvíli") na letošní letní sezonu 2010. Po loňském krizovém roce se letos cestovní kanceláře snaží klienty nalákat mnoha novými speciálními pobídkami. Zdárný prodej zájezdů "na první chvíli - First minute" je z hlediska ekonomiky cestovních kanceláří zcela klíčový, jelikož například uplynulou sezonu se prodalo formou First minute přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů.

Po loňské špatné krizové sezoně se letos snaží cestovní kanceláře podpořit co nejvyšší prodej zájezdů již na First minute celou řadou nových pobídek, například nabízí až 3 děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu, hodnotný dárek, slevy pro seniory, nově zvýšená věková hranice pro dítě zdarma ( někdy až do 18 let), slevy z katalogové ceny až 15%, polopenzi zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, fakultativní výlet zdarma apod. Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují slevu ze standartní ceny zájezdů v průměru cca 10%. Důvodem obrovské snahy cestovních kanceláří v tomto období je snaha od začátku prodat základní množství zájezdů tak, aby pak měli větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní a nemusí se tak strachovat o zbytek sezony. Především kapacity v charterových letadlech jsou navíc totiž často nasmlouvány pod 100% stornopoplatkem, takže se cestovní kanceláře musí snažit nasmlouvaná místa co nejrychleji prodat.

Vloni se v České republice prodalo celkově přibližně 1,95 mil. zájezdů za 12 mld. Kč, což znamenalo kvůli loňské krizi meziroční pokles počtu prodaných zájezdů cca o 15% a tržeb o 20%. Cestovní kanceláře proto připravily pro letošní rok prakticky stejné množství kapacit jako se prodal v loňském roce tzn. cca 2 mil. zájezdů, neočekáváme tedy letos žádné významné nárusty či poklesy prodejů zájezdů, ale spíše stagnaci. Z tohoto celkového počtu připravených zájezdů bude letos cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou. V uplynulé sezoně bylo prodáno formou First minute téměř 40% všech letních zájezdů což znamená, že se formou First minute uplynulou sezonu prodalo téměř 800 tis. zájezdů.

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU