Ty pramení především z určité zakonzervovanosti způsobů fungování obchodníků na trhu. Na vysoce konkurenčním trhu svádějí boj o zákazníka především cenou, postrádají zkušený, motivovaný a dlouhodobě orientovaný management, který by měl odvahu k prosazení zásadních změn v zájmu spotřebitelů. O potřebě inovací se mluví dlouho, ale možná až tato krize je pro ně tím nejvhodnějším impulsem, jak z hlediska nalezení nového produktového a marketingového mixu, tak i z hlediska uplatnění zcela nových služeb a médií v zájmu zákazníků, obchodníků i jejich dodavatelů.
Uplatnění technologií se do budoucna stane významným diferencujícím faktorem míst nákupu a bude přínosem pro všechny účastníky trhu. Z pohledu zákazníků půjde například o žádanou vysledovatelnost a bezpečnost potravin, léků, hraček a dalšího citlivého spotřebního zboží, o zkvalitnění poprodejního /záručního servisu, o boj proti padělkům (autenticita výrobku) a samozřejmě i o kvalitu služeb - dostupnost výrobku na prodejně či nalezení optimální kombinace výrobků a mnohé další. Z pohledu obchodníků půjde o snížení rizika vyprodanosti, snížení ztrát, možnost zpětného odběru výrobků, atp.
Proto organizátoři Retail Summitu 2010 věnují využití inovací v podnikání na obchodním trhu zvláštní pozornost a do programu prvního konferenčního dne 2.2. v Top hotelu Praha zařadili specializovanou sekci „Obchod a nová média“.
Sekce přinese mnoho zajímavých poznatků, jak využít nové komunikační technologie pro podporu prodeje, a bude je demonstrovat na existujících příkladech a případových studiích z ČR i zahraničí. Půjde například o multimediální nadstavby pokladních systémů a jejich aplikace pro tak různorodá prostředí jako jsou sítě supermarketů, fashion butiky, prodejny elektro či salony krásy, o technologie využitelné v rámci shopper marketingu - těžiště pro usměrnění nákupního/ rozhodovacího procesu nebo o příklady uplatnění internetu v mediálním mixu maloobchodních řetězců. Diskusi špičkových odborníků budou moderovat David Němec ze společnosti Internet Billboard a konzultant David Seibert.
Jedinečnou příležitostí, jak nahlédnout do blízké budoucnosti obchodu, se může stát návštěva ve Future Shopu – expozici, kterou přímo v kongresovém centru vybuduje technologický vizionář – společnost Telefónica O2 Czech Republic. Každý návštěvník si bude moci prakticky vyzkoušet „budoucnost na dotek“ - použít technologii NFC (Near Field Communication) při nákupu a zjistit, jak je to jednoduché, zábavné a přitom efektivní.
O účast na Retail Summitu již projevilo zájem téměř 700 registrovaných delegátů, do konce ledna je však stále ještě možnost se přihlásit. Bližší informace o programu summitu i on-line registrace jsou k dispozici na www.retail21.cz.
Podrobnější informace je připravena podat Barbora Krásná
(e-mail: barbora.krasna@blueevents.eu )