Stávající dvojici bank nabízející ovládání osobního účtu přes internet v brzké době rozšíří další peněžní ústavy se svými novými produkty.
Postupem času stále více lidí pociťuje potřebu být nezávislá na omezené pracovní době poboček bank. S tím, jak se pomalu stává běžné pracovat i do pozdních večerních hodin, kdy již není možné vyřídit žádné bankovní záležitosti, je také pozorovatelný čím dále větší zájem o služby přímého bankovnictví, kdy hlavními komunikačními kanály jsou především telefon a v poslední době také internet.
Právě bankovnictví po internetu lze považovat za sféru, která se bude v příštím tisíciletí nejrychleji rozvíjet, neboť lidé budou mít stále méně času fyzicky navštěvovat pobočky bank a snahou bude vše zařídit z domova či zaměstnání od počítače. Rovněž lze předpokládat, že také rozšířenost internetu v domácnostech poroste.
Většina bank si je tohoto aspektu dobře vědoma, a proto velmi intenzivně pracojí na tvorbě internetového bankovnictví. Kdo zásadním způsobem zaspí dobu, velmi těžko bude potom získávat klientelu.
V současné době na poli internetového bankovnictví operuje pouze Expandia banka, IPB a Citibank. Poslední zmíněný ústav se však orientuje pouze na firemní sektor, a tak privátní klientela je zatím odkázána jen na první dva bankovní domy. Přitom Investiční a Poštovní banka spustila svůj IPB Hombanking teprve v květnu tohoto roku, do té doby zcela suvrénně kralovala na internetu pouze Expandia, což jí samozřejmě také dovolovalo nastavit poměrně vysoké poplatky.
Spuštění svého internetového programu ještě v tomto roce avizovala Živnostenská banka, která má již tento produkt zanesen i ve svém sazebníku na internetové stránce. Pokud nedojde k nějakým průtahům, jeho představení by mělo nastat již v průběhu listopadu.
Další bankou která intenzivně pracuje na tvorbě internet bankingu, je Nonstopbanka. "jedním z prvotních plánů bylo předpokládané spuštění programu ještě letos, avšak kvůli velkému důrazu na bezpečnost systému uvažujeme o rozšíření nabídky Nonstopbany o internetový kanál až v průběhu dubna či května," konstatuje Pavel Juřík, vedoucí Nonstopbanky. "Naší snahou bude nabídnout kvalitní a bezpečné služby za nižší poplatky, než jaké má náš největší konkurent," dodává Juřík.
Jedno je však jisté, že s příchodem nových bankovních domů do této sféry se přiostří konkurence, což nejvíce ocení samotní uživatelé těchto nadstandardních služeb. Ti se mohou těšit na další zkvalitňování bankovnictví po internetu. Svoji roli také sehraje poplatková strategie, kdy se pravděpodobně všechny banky budou snažit dostat pod úroveň Expandia banky.
Zdroj: HN z 20. 10. 1999