Problém klientů cestovních kanceláří je tímto krokem vyřešen pouze částečně. Pool může tedy podle rozhodnutí UHOS fungovat i nadále, nesmí však bránit svým členům v samostatném uzavíraní pojistek. Příští rok se bude pravděpodobně situace opakovat, roční výjimka pouze problém posouvá. Navíc rozhodnutí o tom, že pojišťovny mohou samostatně uzavírat pojištění může vést k tomu, že do poolu by mohly pojišťovny ukládat pouze pojištění s vyšším rizikem a pro sdružení by to v tomto případě mohlo znamenat problémy v získání zajištění.
Účastníci poolu, tedy pojišťovny Allianz, Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna, Generali, IPB, Kooperativa, Uniqa a Pojišťovna České spořitelny musí splnit podmínky ÚOHS do 30 dnů. Do deseti dnů pak o tom musí informovat antimonopolní úřad včetně předložení všech dokladů. Po dobu trvání výjimky musí pojišťovny rovněž vést data o pojištění cestovních kanceláří a předkládat je úřadu.
Překážkou na trhu je zákon o cestovním ruchu, který zavazuje kanceláře k povinnému pojištění, na druhé straně ale nenutí nijak pojišťovny tuto smlouvu uzavřít. Zákon o cestovním ruchu, který povinné pojištění cestovních kanceláří proti insolventnosti přikazuje, nabyl účinnosti 1. října 2000. Organizátoři zájezdů ale mohli pro pojištění využít ještě půlročního přechodného období, takže pojištěny byly poprvé všechny zájezdy letní sezóny 2001.