Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex, které v březnu tohoto roku realizovala společnost MasterCard, třem čtvrtinám českých mužů zbývá na konci měsíce po zaplacení všech účtů alespoň malý obnos peněz. Pouze 53 % dotázaných mužů ale věří, že během následujícího roku se jim podaří ušetřit alespoň nějakou částku. Muži také častěji nakupují na internetu, a to zejména elektroniku a vybavení do domácnosti.
Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat společnost MasterCard. Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 % českých mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech účtů alespoň malou částku peněz, zatímco v případě žen se to podaří 69 %. Z toho 40 % dotázaných mužů uvádí, že ušetří peníze bez problému, 34 % zůstane na konci měsíce jen malá část jejich příjmu a 22 % se přiznalo, že ušetří jen zřídka. Pouhým 4 % se to vůbec nepodaří.
„Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 % dotázaných můžu spíše pravděpodobné, že ušetří a pro 17 % dokonce velmi pravděpodobné,“ vysvětluje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.