Akcie firmy Volkswagen zažily krušný den

04.11.1999 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Prudký pokles zažily v úterý <!-- #9 --> <a href="." oldjava="('/moduly/modulzprava_velky/napoveda.phtml?language=1&id_kod=9',243,420,'no')">akcie</a> největší evropské automobilky Volkswagen AG, do jejíž stáje patří i mladoboleslavská Škoda

Prudký pokles zažily v úterý největší evropské automobilky Volkswagen AG, do jejíž stáje patří i mladoboleslavská Škoda. Stalo se tak v reakci na zprávu o poklesu zisku za první tři čtvrtletí roku. Společnost Volkswagen s sebou stáhla i ostatní automobilového sektoru v Evropě. Kurs akcií VW v závěru seance na frankfurtské burze klesl o 4,95 procenta, když automobilka v pondělí večer oznámila, že její čistý zisk za prvních devět měsíců to

hoto roku klesl o 0,3 procenta na 1,502 miliardy marek. Společnost přitom vydala rovněž nové varování, že její celoroční zisk nedosáhne kvůli útlumu trhů Latinské Ameriky loňské rekordní úrovně. "Zisky byly nižší, než se čekalo, a horší byl i výhled," řekl analytik Berliner Bankgesellschaft Albrecht Denninghof. Investiční banka Goldman Sachs vypočítala, že hrubý zisk třetího čtvrtletí, který automobilka neposkytla, klesl meziročně o 20 procent.
Na začátku roku bylo hůř

Výsledky Volkswagenu a propad jeho a

kcií stlačily dolů i BMW a DaimlerChrysleru a francouzských firem Renault a PSA Peugeot Citroen. Vliv na ostatní výrobce aut však již podle analytiků nebyl tak silný jako na počátku roku, kdy původní varování firmy před malou pravděpodobností dalšího zvýšení zisku otřáslo celým sektorem výrazněji. Akcie automobilky Volkswagen letos zaostávají za celým automobilovým sektorem. Od počátku roku klesly o 33 procent, zatímco automobilový komponent indexu DJ Stock oslabil jen o 15 procent. Akcie VW klesají v období, kdy západoevropský trh čeká další rekordní rok, když za prvních devět měsíců prodej vzrostl z loňských vrcholů o 6,3 procenta.

Volkswagen sice uvedl, že pokračuje v ambiciózním plánu rozšíření produktové řady a zvyšování investic, někteří analytici však mají obavy, že koncern ve své růstové strategii zašel příliš daleko. "Náklady rozšiřování produktové řady do luxusních segmentů a uvádění většího počtu malých vozů na trh je rovněž zátěží," řekl John Lawson z investiční banky Salomon Smith Barney,

i když připustil, že střednědobě může být tato investiční strategie vcelku pozitivní.

Zdroj: LN z 4. 11. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka