Dočká se severní Morava svého Oxfordu?

21.09.2010 | , ChrisFromParis
Studentské centrum


perex-img Zdroj: Finance.cz

Studovat na Oxfordu znamená prestiž pro její absolventy. Aby se obdobné prestiže zásluhou vysoké úrovně vyučování mohly dočkat i některé střední školy na severní Moravě, o to usiluje ojedinělý projekt Moravskoslezského kraje – Kvalita 2010.

Moravská Ostrava, 21. září 2010 – Studovat na Oxfordu znamená prestiž pro její absolventy. Aby se obdobné prestiže zásluhou vysoké úrovně vyučování mohly dočkat i některé střední školy na severní Moravě, o to usiluje ojedinělý projekt Moravskoslezského kraje – Kvalita 2010. Bezplatně umožňuje středním školám, aby se jejich žáci, rodiče žáků i učitelé formou elektronického testování dozvěděli, na jakou úroveň se pedagogům školy podařilo posunout znalosti a dovednosti středoškoláků. A nejen to, mají možnost jejich srovnání s ostatními středními školami kraje. Se zhodnocením výsledků testování se účastníci seznámí už v úterý 21. září 2010 v 9.00 hodin, v aule Ostravské univerzity v Ostravě na Českobratrské 16.
„Do testování výstupní úrovně znalostí a dovedností žáků na konci jejich studia se zapojilo na  85 školách, v 285 třídách více než 6500 žáků. Letos byli testováni žáci třetích ročníků středních škol,“ uvedla profesorka Erika Mechlová vedoucí projektu pro SŠ z Metodického a evaluačního centra Ostravské univerzity v Ostravě (OU). „Cílem testování žáků bylo zjistit takzvaný relativní přírůstek znalostí, který měřil přidanou hodnotu studia na té které škole. Přidanou hodnotou rozumíme znalosti a dovednosti žáků na počátku studia a pak v kterémkoliv okamžiku studia, většinou na jeho konci,“ řekla dále Mechlová.
„Testování se uskutečnilo v rámci rozvojového programu Moravskoslezského kraje s názvem KVALITA 2010 - Testování žáků 3. ročníků oborů vzdělání poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou a zjištění relativního přírůstku znalostí,“ dodala Mechlová. „Srovnání s možnou „konkurencí“ – ostatními žáky 3. ročníků středních škol, žákům, jejich rodičům i učitelům v předstihu umožní posoudit, jaké jsou šance středoškoláků uspět na trhu práce či v přijímacím řízení na vysoké školy,“ uvedl proděkan pro rozvoj Pedagogické fakulty  OU Martin Malčík. „Rozvojový program KVALITA 2010 testuje kvalitu středoškolského vzdělávání našeho kraje pravidelně a systematicky,“ řekl dále Malčík.
Pro školy je výhodné, že testování probíhá elektronicky – žáci se testují v prostředí svých škol, ve třídách vybavených počítači. Odpadají náklady na tisk papírových testů i jejich následnou distribuci. Testy vyhodnocuje tým odborníků Metodického a evaluačního centra OU, které projekt zajišťuje. „Elektronicky jsou rozesílány na jednotlivé školy i výsledky testování. Žáci se tak mohou porovnat s ostatními žáky nejen z jedné třídy, či školy, ale i z celého kraje,“ dodal Malčík.
Konference seznámí účastníky s hodnocením výsledků testování již v úterý 21. 9. 2010, v 9.00 hod. v aule OU. V jejím průběhu se bude hovořit významu testování a jeho propojení se státní maturitou, zjištěných výsledcích, zkušenostech a názorech škol – účastníků testování i dalších aktivitách Metodického a evaluačního centra, o. p. s. a Ostravské univerzity v Ostravě.
Systém testování znalostí žáků SŠ v Moravskoslezském kraji vytvořilo Metodické a evaluační centrum, o. p. s. (MEC) při OU, systematicky se zabývající testováním. MEC je partnerem Moravskoslezského kraje, realizuje konkrétní činnosti vedoucí k podpoře externí a interní evaluace škol. Více na: http://www.mecops.cz/.

Autor článku