Trvalý nárůst investic do reklamy zaznamenala v posledních čtyřech letech Česká společnost pro propagaci a Public Relations - Mospra. Přes placená média šlo v roce 1995 kolem 8,2 miliardy Kč, loni již 12,4 miliardy korun. Letos počítají odborníci s nepatrným zvýšením reklamních investic asi na 12,5 miliardy korun, sdělil včera ředitel brněnské Obchodní a hospodářské komory Petr Bajer.
Loňské výnosy Asociace direct marketingových a zasilatelských agentur činily podle něj 17 miliard korun při trhu 65 miliónů e-mailových adres. Investice do veletrhů a výstav dosahují v ČR zhruba tří miliard korun ročně. Struktura propagačních investic je složením obdobná zemím Evropské unie.
"Asi třetina malých a středních firem začala s přípravou na vstup země do EU," připomněl ředitel. Nadprůměrně se připravují firmy od 200 do 250 zaměstnanců a podniky dopravy. Ve sféře obchodu a služeb udělala alespoň částečné přípravné kroky zhruba pětina společností. Bajer také uvedl, že
Euro Info Centrum CZ 646 (EIC) při brněnské komoře, které letos ve veřejné soutěži Evropské komise získalo statut plnoprávného EIC v síti obdobných středisek EU, v regionu napomáhá mj. zakládání joint-ventures, získávání financí a úvěrů nebo vyhledávání kooperačních partnerů.Zdroj: HN z 22. 11. 1999