V některých kategoriích dokonce i přes 50 %, čili většina. Tím pojem „krátkodobá akce“ popírá sám sebe. Mají ale značky stále ještě nějakou hodnotu? Bude šetrný a nyní, po zkušenostech z posledních let, i opatrnější zákazník chtít znovu kupovat značky za cenu odpovídající jejich skutečné hodnotě? Organizátoři konference věří, že existují i jiné cesty k udržení se na trhu, než prodej pomocí cenových stimulů. A hodlají to dokázat na příkladech.
V ranním bloku s názvem „Dobré značky se prodávají i bez slevy“ zazní mimo jiné například příspěvek o značce Chiquita, která se pustila do nelehkého úkolu budování značky na komoditním trhu, názor na značkovou politiku malých pivovarů, sdružených pod K Brewery Trade, či jaké informace o značkách a nákupních rozhodnutích přináší nástroje neuromarketingu. Ještě dopoledne se mohou účastníci těšit na inspirující přehlídku deseti úspěšných středoevropských značek, které se nebály vykročit proti všeobecnému trendu.
Hlavní příspěvek přednese David Kisilevsky, bývalý marketingový ředitel Burger King a ostřílený profesionál s více než dvacetiletou zkušeností s budováním silných, často i mezinárodních, značek. David se zaměří na to, jak je výhodné chovat se jako retailer a zároveň myslet jako značka. Svůj příspěvek nazval „Turning customers into fans“, aneb „Jak udělat ze zákazníků fanoušky“. Jan Binar, CEO společnosti McCANN ERICKSON, k tomu dodává: „Každý vztah prochází v dobách změn a tlaku těžkou zkouškou. Silné značky si dovedou vybudovat a udržet hlubší emocionální vazbu se spotřebiteli. V některých kategoriích je dokonce lidé mohou milovat a stát se jejich fanoušky. Kontinuální dlouhodobé budování tohoto emocionálního vztahu na poctivých základech a nepodlehnutí pokušení se spotřebitelům vlichotit do přízně líbivými argumenty je dnes aktuálnější, než kdy předtím.“
Ještě před obědem pak proběhne panelová diskuse na téma „Jsou i jiné cesty, než slevy“, kterou bude řídit Tomáš Poucha, spoluzakladatel Marketingového institutu. Tomáš svůj záměr a směrování panelu popisuje těmito slovy: „Sleva je podle mého názoru až příliš často používaný nástroj podpory prodeje a jsem přesvědčen, že téměř vždy lze jít i jinou cestou. Rozhodně stojí za to, se na toto téma podívat, probrat ho, ale hlavně ukázat i alternativu. Dát slevu je poměrně snadné, určitě snazší, než vybudovat funkční CRM systém, nabídnout silnější benefity nebo silný příběh. To jsou některé principy, kterým se v panelu budeme věnovat.“
Po obědě se konference rozdělí do dvou paralelních diskusních sekcí – Best practices na trhu FMCG, respektive Non-FMCG. Na pořadu bude celá řada zajímavých témat, ať už to je konzistentní rozvoj značky, anebo zamyšlení nad budoucností kamenných obchodů v době rozmachu internetových obchodů. „Češi šílí po slevách, ale to jistě není jediná a navíc správná cesta, po které by se značky měly vydat. Prodávat ano, ale komu a za jakou cenu? A co mohou vlastně značky dělat pro své fanoušky? A po čem opravdu fanoušci touží?“ Na to se bude snažit odpovědět jeden z odpoledních panelistů, Ladislav Trpák, zakladatel společnosti ZOOT. Celý program konference je od tohoto týdne k nalezení na adrese www.marketingmanagement.cz, stejně jako seznam všech řečníků.
Informace pro média:
Kdy/kde: 11. května 2011, Grand Majestic Plaza, Praha
Organizátoři: Blue Events ve spolupráci s Marketingovým institutem