EASTLOG 2011 – již 14 let na trhu logistiky!

02.06.2011 | , Atoz Event
Konference


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ofenzivně naladěný čtrnáctý ročník středoevropského kongresu logistiky a dopravy EASTLOG 2011, který se uskutečnil 26. až 27. května 2011 v TOP Hotelu Praha, opět přilákal stovky logistických odborníků.

Nabídka několika programových částí zaměřených na různé oblasti logistiky přilákala ve srovnání s loňským ročníkem o 12% více účastníků. Každý účastník si mohl zvolit tu oblast logistiky, která je pro jeho business nejdůležitější a získat tak cenné informace z trhu. Logistics Trends Forum bylo letos zaměřeno na strategie pro dodavatelský řetězec, vývoj v dopravě a na transparentnost. Suppliers Innovation Forum nabídlo praktické zkušenosti a novinky od partnerů a zástupců logistických ambasád. V programu nechyběly odborné workshopy Setkání dopravy a spedice a Efektivní řízení skladu. Tradičně se všichni logističtí odborníci potkávali na centrálním místě kongresu – v Business Areně.

Za velkého zájmu logistické veřejnosti proběhl již 14. ročník středoevropského kongresu EASTLOG. Organizátorovi, společnosti ATOZ EVENT, se opět podařilo přilákat na pestrý program kongresu přední odborníky logistického trhu. Velký počet předních zástupců společností poskytujících logistické služby doplnili zástupci firem dodávající vybavení a služby pro logistický sektor. Největší účastnickou skupinou se však opět stali logističtí manažeři z výrobní a obchodních firem. Ty přilákaly jak prezentace nových technologií a přístupů v Suppliers Innovation Fóru, tak především konference Logistics Trends Forum, v němž zazněly přednášky stejně jako panelové diskuse na aktuální témata, která v tomto roce hýbou dodavatelskými řetězci. Organizátoři pro letošní rok zvolili zaměření na oblast rychloobrátkového zboží, což se ukázalo jako velmi prozíravé. Celkový počet účastníků denního programu vzrost oproti předchozímu roku o 12 %. Večerní Logistický Business Mixer navštívilo o celých 32 % logistiků více než v květnu loňského roku.
Tematické zaměření kongresu EASTLOG 2011 kopírovalo potřeby logistického trhu a dodavatelských řetězců. „Vybraná témata v čele s tvorbou strategií pro dodavatelský řetězec přilákala velký počet profesionálů působících v logistice. Jsem přesvědčen, že je to díky tomu, že se nám znovu podařilo vystihnout aktuální témata, kterými se logistický sektor letos zabývá. Účast výrazně překonala loňský rok i naše očekávání,“ řekl po kongresu Jaroslav Smíšek, logistics group manager společnosti ATOZ EVENT, která kongres organizovala. „Evoluční změny, které v koncepci kongresu proběhly, jako například změna specifikace hlavních kongresových částí, včetně změny koncepce tematických prezentací partnerů a jejich posunu přímo do Business Areny, přispěly k návštěvnosti kongresu i spokojenosti firem, které kongres využili pro prezentaci svých služeb a produktů.“

BUSINESS ARENA, SUPPLIERS INNOVATION FORUM, SETKÁNÍ DOPRAVY A SPEDICE
V moderním otevřeném prostoru kongresového centra TOP HOTEL PRAHA vyrostla po roce znovu Business Arena, kde návštěvníkům prezentovali své výrobky a služby přední poskytovatelé logistických služeb a dodavatelé vybavení pro logistiku. Ke zlatým partnerům, společnostem CTP Invest a CHEP CZ, se připojili 3 stříbrní partneři, široká škála bronzových partnerů a zástupce logistických ambasád, takže se v Business Areně prezentovalo celkem 22 partnerů kongresu. Velmi silné postavení měly letos developerské společnosti; oproti loňsku výrazně narostl také sektor logistických společností.
Na centrální půdě kongresu EASTLOG v Business Areně probíhaly prezentace Suppliers Innovation Forum, které ukázaly nejnovější informace k projektům a plánům společností prezentujících se v Business Areně.
Půldenní workshop Setkání dopravy a spedice se zabýval otázkami kombinované dopravy a významem evropských přístavů. Program by podpořen společnosti BOHEMIAKOMBI.

LOGISTICS TRENDS FORUM  - ZAMĚŘENO NA FMCG
Řada společností nyní v období stabilizované situace po recesi světové ekonomiky řeší strategie pro svůj dodavatelský řetězec do budoucnosti. To se stalo ústředním tématem kongresu EASTLOG 2011, tedy logicky i konference Logistics Trends Forum. Další oblastí, která nyní trápí logistické manažery, je nákladní doprava, kde se situace postupně obrací ve prospěch dopravců. Dopravci se však stále ještě zcela nevzpamatovali z krize a navíc je sužují další problémy, jako například znovu se objevující nedostatek řidičů. Bylo tedy zajímavé prodiskutovat, jak se bude situace vyvíjet. Třetím tématem se stala transparentnost dodavatelského řetězce. Ačkoliv má míra transparentnosti přímý dopad na efektivitu dodavatelského řetězce, tak je třeba připustit, že v této oblasti středoevropští logistici zaostávají. EASTLOG přinesl zajímavou debatu nad technologiemi pro sdílení informací a dat, ale zejména nad současnými překážkami, které brání větší transparentnosti dodavatelského řetězce.
Delegátu EASTLOGu čekalo celkem devět programových částí hlavní kongresové linie. Celkem 15 řečníků poskytlo téměř třem stovkám logistických odborníků, kteří na Logistics Trends Forum zavítali, cenné informace a inspiraci pro vlastní práci. Odbornou záštitu nad programem i letos převzala pracovní skupina Klubu logistických manažerů, složena ze čtyř významných logistických odborníků (JAN HYŤHA, Managing Director NAGEL ČESKO, PETR JIRŮTKA, majitel Profi Management, LIBOR LINKE, výkonný ředitel COMBITRADING, TOMÁŠ NOVOTNÝ, regionální ředitel CTP).

JAK ŘÍDIT SKLAD EFEKTIVNĚ
Jednou z doprovodných částí byl již druhým rokem workshop Efektivní řízení skladu. Jeho účastníci si vyměňovali praktické zkušenosti a tipy, jak efektivně, ale také bezpečně řídit sklad. Kdo si nenechal program ujít, získal cenný balík informací a tipů od zasvěcených praktických odborníků v tak dynamickém oboru, jako jsou metody vychystávání ve skladech, vliv identifikačních technologií na efektivitu skladu, certifikace, bezpečnost práce při provozu skladů. Jedna z prezentací se rovněž věnovala minimalizaci nákladů na management baterií pro manipulační techniku.

LOGISTICKÝ BUSINESS MIXER, NÁVŠTĚVA LOGISTICKÝCH CENTER
Logistický Business Mixer uzavíral první den kongresu a přivítaly ho prostory Brewery Restaurant Top Hotelu Praha. Tato VIP společenská akce je již tradičně ekvivalentem pro jedinečné spojení  networking a zábavy logistických profesionálů. Účastníci se dobře bavili v neformální atmosféře plné soutěží, degustace exkluzivních vín, dobrého jídla a pití a hlavně dobré nálady. Vysokou účast logistických manažerů z výrobních a obchodních firem, včetně maloobchodních řetězců, využili poskytovatelé logistických služeb a vybavení pro logistiku k získání nových kontaktů. Generálním partnerem byla společnost PointPark Properties.
Návštěva logistických center nabídla příležitost podívat se do provozu několika významných společností. Delegáti kongresu EASTLOG měli možnost vybrat si jednu ze dvou cest. Prvním cílem byl ProLogis Úžice, kde se mohli účastníci podívat na provoz distribučního skladu Rossmann a výrobního skladu Antalis. Druhá logistická výprava navštívila CTPark Bor. CTPark Bor umožnil vstup do skladů spoločností Tech Data Distribution a LOXXESS Bor.

Kongres EASTLOG se těšil významné podpoře partnerů z řad poskytovatelů logistických služeb a produktů. Zlatými partnery byly znovu po roce společnosti CTP a CHEP. Stříbrnými partnery COGNEX, Cushman & Wakefield, PointPark Properties. Bronzoví partneři: GX Solution, ERSTE Group Immorent, GSI distribution, MECALUX Česká republika, PROMAN, Quantum Software, Smíšená obchodní komora Česká republika – Nizozemsko, Czech - Neth Business Support  (CNBS), Raben Group, Tyros Loading Systems, Yusen Logistics, Wincor Nixdorf.
Speciální partneři: Panattoni Europe, Port of Rotterdam, TOP Hotel Praha. Partner setkání dopravy a spedice: BOHEMIAKOMBI.
Stejně tak Logistický Business Mixer měl celou řadu partnerů: Generálním partnerem byla firma PointPark Properties, partnery Logistického Business Mixeru: CTP, CEVA, DACHSER, ERSTE Group Immorent, ND Logistics CZ, Schoeller Arca Systems. Speciální partneři: DB Schenker, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, Panattoni Europe.
Na obou akcích proběhla registrace účastníků pomocí technologie RFID. Partnerem registrace byla firma Combitrading.

 

Mediální podpora kongresu EASTLOG 2011:
SYSTÉMY LOGISTIKY, Zboží & Prodej, Magazín Transport a logistika, transport.sk, edizone.cz, Development News, Doprava a Silnice, Dopravní Noviny, Edumenuc.cz, eSupplyChain, Facility manager, finance.cz, motornews.sk, IT Systems, Kam World, Syba, MM Průmyslové spektrum, Nowocesny Magazyn, Packaging, Profit, Svět Průmyslu, Trade & Investment, Transport i Spedycja, Verlag Dashöfer, Truck & Business, Logistický Monitor, T+T Technika a Trh, educity, istrojirenstvi.cz, Managementnews, Automobil Industry, kovoinzert


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

ATOZ EVENT, s. r. o.
Alica Miklošková, Logistics Event Manager
Mobil: +420 731 800 390
alica.mikloskova@atoz.cz
www.eastlog.biz


O společnosti ATOZ EVENT:

ATOZ EVENT, s. r. o. patří na českém trhu k předním společnostem působícím v oblasti logistiky a retailu. Specializuje se na organizování odborných konferencí, workshopů a společenských akcí. Mezi vlastní dlouhodobé projekty patří například fóra LOG-IN a EASTLOG, golfový turnaj pro logistické specialisty s názvem golfLOG, golfový turnaj pro retailové odborníky – Retail Masters Day, Retail Business Mixer (VIP společenské setkání odborníků z maloobchodu), Logistický Business Mixer (VIP společenské setkání logistických odborníků), HOREKA – 112 kongres na podporu české gastronomie a hotelnictví, marketingový program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka nebo kongres pro nezávislý trh Samoška. Firma je součástí skupiny ATOZ Group, do které patří také vydavatelství ATOZ Publishing publikující odborné časopisy Zboží & Prodej, Horeka, RetailBiz, Spiritor, a Systémy Logistiky. ATOZ Group působí na českém trhu od roku 1993, v roce 2006 vstoupil i na slovenský trh. Více informací naleznete na www.atoz.cz.

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Konference