S pořízením auta na je kromě povinnosti pravidelných měsíčních splátek dluhu spojena i potřeba zaplatit havarijní pojištění. Většina společností umožňuje klientovi se rozhodnout - může zaplatit jejím prostřednictvím havarijní pojistku jednorázově
nebo na splátky. Třetí možností je, že se klient pojistí sám. To bývá obvyklé v případě, že si "vyjezdil" tak vysoký bonus, že sleva od leasingové společnosti (vyplývá z toho, že podmínky pojištění sjednávaného hromadně jsou obvykle lepší než při individuálním pojištění) by tak vysoká nebyla."Jestliže má klient u své pojišťovny bonus, může si zajistit havarijní pojištění sám. Slevy, které bychom mu mohli poskytnout, nedosáhnou např. padesátiprocentního bonusu, který získá u své pojišťovny," říká Pavel Valášek ze společnosti Corfina. Podle sdělení Blanky Novotné z CAC Leasing,
který v nynější době vůbec bonusy řidičů neuznává, má od příštího roku dojít k situaci, že i při 50 % bonusu může být havarijní pojištění sjednané touto společností pro klienta levnější, než kdyby se pojišťoval individuálně.Společnost
Škofin podle Lenky Panuškové slevy z hromadného pojištění vůbec neposkytuje. Závisí na automobilovém dealerovi, zda má s příslušnými pojišťovnami uzavřenou smlouvu - v takovém případě nemusí klient kontaktovat pojišťovnu sám, ale smlouva je uzavřena prostřednictvím dealera.Zdroj: HN z 1. 12. 1999