"Spotřebitelé, kteří důvěřují trhu a dobře se na něm orientují, více nakupují, a to prospívá domácí ekonomice," vysvětluje ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek. Podpoře spotřebitelských organizací se Ministerstvo průmyslu a obchodu věnuje od poloviny devadesátých let; od té doby jim na pomoc spotřebitelům podle ministra Kocourka poskytlo přes 200 milionů korun.
Podpora od Ministerstva průmyslu a obchodu může pokrýt až sedmdesát procent nákladů na projekty spotřebitelských organizací. "To, jestli se svými plány na příští rok uspěly nebo ne, se jednotlivé organizace dozví do konce letošního roku," dodává ministr Kocourek. Pro letošní rok jeho ministerstvo dosud podpořilo celkem šest různých projektů.
Pro rok 2012 se o podporu mohou přihlásit projekty, které se věnují: poskytování spotřebitelských poradenských a informačních služeb, výchovně — vzdělávacím akcím v oblasti ochrany spotřebitele, publikační činnosti s tématikou ochrany spotřebitele, zvyšování finanční gramotnosti nebo kultivaci tržního prostředí ve spolupráci s podnikateli nebo s mezinárodními spotřebitelskými organizacemi.
Přesné podmínky pro poskytnutí dotací lze nalézt v dokumentu Výběrové dotační řízení pro rok 2012 v oblasti ochrany spotřebitele.