„mBank jako moderní a technologicky vyspělá banka reaguje na nejnovější trendy, a proto jsme přistoupili k vývoji mobilního internetového bankovnictví. V první fázi jsme chtěli zpřístupnit mobilní internetové bankovnictví všem majitelům chytrých telefonů. Dalším krokem pak budou mobilní bankovní aplikace pro jednotlivé operační systémy. V současné době probíhá finální testování aplikací pro iPhone a iPad a v následujících měsících uvedeme také aplikace pro mobilní telefony s operačním systémem Android, “ komentuje uvedení mobilního internetového bankovnictví na trh Dušan Poláček, produktový manažer mBank.
Prostřednictvím webové stránky https://m.mBank.cz máte ve svém mobilu kdykoliv k dispozici informace o produktech, pohodlně, bezpečně a rychle si můžete kontrolovat zůstatky na svých účtech, prohlížet historii, převádět peníze na předdefinované příjemce nebo splácet své kreditní karty.
Počet uživatelů chytrých telefonů velmi rychle roste a smartphony se tak stávají stále více a více dominantními na trhu mobilních telefonů Obrovský zájem o chytré telefony potvrzují i čeští operátoři. T-Mobile uvádí, že za první pololetí letošního roku se počet zákazníků s chytrým telefonem zvýšil o 25 procent. Podle dalšího z operátorů společnosti Telefónica Czech Republic tvoří podíl chytrých telefonů na celkovém prodeji mobilních telefonů 80 % a ze statistik společnosti Vodafone vyplývá, že nejprodávanější jsou telefony s operačním systémem Android a Symbian.
S tím, jak roste počet uživatelů smartphonů, roste i počet připojení na internet právě prostřednictvím těchto zařízení. Z celkem 13,4 mil. mobilních uživatelů bylo v březnu tohoto roku 2 258 388 uživatelů internetu v mobilu*. Celosvětově by pak v průběhu tohoto roku měl počet lidí, kteří se připojují na internet přes mobil nebo tablet, přesáhnout počet těch, kteří se připojují přes klasický počítač.
„Při vývoji našich produktů sledujeme nejnovější trendy a snažíme se na ně reagovat. Proto naše mobilní bankovnictví budeme samozřejmě i nadále rozvíjet a klienti se mohou těšit na nové funkce a aplikace,“ dodává Dušan Poláček.
* Zdroj: Data operátorů T-Mobile, Vodafone, O2, 03/2011, Internet Advertising Conference 2011, 4.5.2011