Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala do konce listopadu celosvětově 352 428 vozů, a navýšila tak meziročně prodej o 5,7 %. V ČR prodala za 11 měsíců letošního roku 68 771 vozů, což je oproti stejnému loňskému období o 8,1 % méně. Včera o tom informoval mluvčí automobilky Milan Smutný. "Nejprodávanějším modelem byla Felicia, kterou si celosvětově koupilo 150 422 zákazníků, to je meziročně o 2,4 % méně než loni," doplnil. Největší vze
stup prodeje byl u Octavií Combi, kterou si pořídilo 47 645 klientů (meziročně +315,1 %).V západní Evropě prodala Škoda Auto do konce listopadu 178 318 vozů (+12,7 %). Ve střední Evropě, bez ČR, si škodovku koupilo 82 681 zákazníků (+ 20,8 %). Největší expanzi na zahraničních trzích eviduje Škoda Auto v Německu, kde se letos prodalo 51 692 vozů, tedy o 28,6 % více než před rokem.
Naopak prodej vozů Škoda v Rusku v důsledku pokračující hospodářské krize poklesl o 78,2 % na 1600 vozů, tamní krize podle Smut
ného ovlivnila i prodej v sousedních státech.Nový model Fabia, jehož prodej začal 4. prosince, si již objednalo 1200 zákazníků. Automobilka předpokládá, že by pro ni mohl nový model znamenat určitou konjunkturu a vyrovnat v roce 2000 letošní pokles prodeje v České republice.
Zdroj: HN z 14. 12. 1999