Začíná prodej zájezdů First minute na sezonu 2012

18.11.2011 | , Limerik
SFINANCE - Osobní finance


perex-img Zdroj: Finance.cz

Cestovní kanceláře nasmlouvaly o 10 % více zájezdů než loni a připravily celou řadu zajímavých pobídek.

Zdárný prodej zájezdů "na první chvíli - First minute" je z hlediska ekonomiky cestovních kanceláří zcela klíčový, jelikož například uplynulou sezonu se prodalo formou First minute přibližně milion zájezdů, tzn. 40% všech zájezdů.

Důvodem obrovské snahy cestovních kanceláří o prodej zájezdů v rámci First minute je to, že především kapacity v charterových letadlech, ale i v mnoha ubytovacích zařízeních, jsou často nasmlouvány pod 100% stornopoplatkem (tzv. "na garance"), takže se cestovní kanceláře musí snažit nasmlouvaná místa co nejrychleji prodat.

Výhodou těchto striktních podmínek pro cestovní kanceláře je však levnější cena od leteckých společností a ubytovacích zařízení.

Cestovní kanceláře podpořily nabídku na First minute pro nastávající sezonu řadou pobídek jako například až 2 děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu (od 990 Kč), dárky, slevy pro seniory a děti, zvýšená hranice pro dítě zdarma (až do 18 let), slevy z katalogové ceny až 25%, polopenzi zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, parkovné na letišti v Praze zdarma, fakultativní výlet zdarma, garance nejnižší ceny (tzn. First minute nebude dražší než Last minute) apod.

Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují po započtení pobídek slevu ze standartní ceny zájezdů v průměru cca 15%.

Včasný nákup zájezdu (First minute) je vhodný pro ty, kteří si chtějí vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů nebo mají na dovolenou určité požadavky nebo dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu či chtějí jen ušetřit. Například rodiny s dětmi si tak mohou bezproblémů vybrat hotel s dětskými bazény či animátory nebo důchodci, kteří se již hůře pohybují, si mohou z kompletní nabídky vybrat hotel s výtahem v blízkosti pláže. Náročnějším klientům zase bude například vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů z výhledem na moře.

Nehrozí totiž, že by byla nabídka zájezdů již probraná, takže si každý může vybrat přesně to, co mu vyhovuje. Nabídka zájezdů "First minute" bude trvat přibližně až do poloviny dubna, ale nejvyšší slevy jsou cca do ledna.

Přibližně 3 týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na tzv. Last minute. Nevýhodou Last minute je ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší či nejvhodnější zájezdy jsou již v drtivé většině dávno vyprodány.

Na Last minute tak není již možné prakticky vůbec sehnat pro rodiny s dětmi například zájezdy do hotelů s dětskými bazény, nevyplatí se tedy čekat.

V příštím roce budou, stejně jako vloni, nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi českých občanů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Egypt, Rakousko, Turecko, Francie, Velká Británie, Španělsko, Maďarsko, Německo, Bulharsko a Tunisko.

Stejně jako letos stráví také příští rok přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací: v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Podle našich analýz prodaly letos cestovní kanceláře na našem trhu 2,45 mil. zájezdů, což znamená meziroční nárust o 10%. Krize tak definitivně odezněla.
Z údajů Českého statistického úřadu vyplývá, že 51% svých zahraničních dovolených realizují Češi formou koupě zájezdu u cestovní kanceláře.

Cestovní kanceláře tak pro příští rok nasmlouvaly přibližně o 10% více zájezdů, aby byly schopné uspokojit poptávku.

Autor článku