Nejen automobil si můžete pořídit na leasing

13.01.2004 | , Finance.cz
LEASING A SPLÁTKY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Potřebuje Vaše firma nový nákladní automobil nebo jinou dopravní techniku? Chybí Vám ale finanční prostředky na zaplacení? Nevadí! Vše si můžete zakoupit na leasing! Výběr společností na našem trhu je opravdu velký.

Díky leasingu si můžou podniky a podnikatelé pořídit nákladní automobily, návěsy i přívěsy, tahače, autobusy, manipulační nebo zemědělskou techniku a to novou či ojetou. Pronájem s následnou koupí najaté věci se může pohybovat v rozmezí od 36 do 72 měsíců. Záleží zde na nabídce konkrétní leasingové společnosti. Stejně tak akontace se mohou lišit. Zhruba se ale počítají od 20% do 70% z pořizovací ceny. Jestliže klient měl již u dané leasingové společnosti uzavřenou smlouvu a byl naprosto solventní, pak mu společnost s největší pravděpodobností poskytne lepší podmínky než klientům neprověřeným. Je tedy možnost individuálního přístupu ke klientovi, který se může objevit v úpravě splátek na nerovnoměrné nebo sezónní. Není také vyloučené, že společnost přistoupí i na prodloužené.

Pojištění
Snad každá leasingová společnost spolupracuje s jednou či více pojišťovnami a měla by tak mít výhodnější podmínky. Jestliže si tedy klient nechá uzavřít pojištění předmětu u pojišťovny spolupracující se společností, pak jej jistě vyjde levněji, než kdyby tuto situaci řešil individuálně.

V ceně leasingu je většinou započteno havarijní pojištění, povinné ručení či jiné služby pro klienta.

Jak uzavřít leasingovou smlouvu?
První kroky by měly směřovat k vybranému prodejci, který klientovi jistě alespoň jednu leasingovou společnost doporučí. Dále je ale na zákazníkovi samotném, zda přijme doporučenou společnost, či nikoliv. Sám si totiž může vybrat, u jaké společnosti smlouvu uzavře. Je dobré kontaktovat společností více a u každé z nich si nechat vypracovat kalkulaci splátek, na jejichž základě se dále rozhodnout, se kterou smlouvu uzavřít. Je třeba zdůraznit, že vypracováním kalkulace se klient k ničemu nezavazuje.

Leasingové společnosti požadují, aby odpovědná osoba uzavírající smlouvu, měla trvalé bydliště na území ČR a občanství ČR.

Výhody
Finanční leasing kladně ovlivňuje nejenom likviditu prostředků, ale i cash flow. Klient má tak možnost použít hotovost ne na nákup techniky, ale na rozvoj své obchodní činnosti nebo například na nákup surovin. Neméně důležité také může být u plátce daně právnických osob, uplatnění leasingových splátek jako odčitatelných položek. Jistě ani nejsou nezajímavé další výhody:

  • odpočet deseti procent vstupní ceny předmětu od základu daně z příjmů
  • u leasingu je zkrácena doba odpisů (na rozdíl od nákupu za hotové)
  • riziko inflace nese většinou leasingová společnost
  • menší časová náročnost než u bankovního úvěru

Jaké jsou potřeba dokumenty?
Od podnikatelů nebo právnických osob se vyžaduje, mimo občanského průkazu (u právnické osoba je třeba OP jednatele), výpis z obchodního rejstříku nebo živnostenský list. Dále je třeba předložit osvědčení o registraci k DPH (u plátce DPH), kopii výpisu bankovního účtu, ze kterého budou odesílány splátky a informace o případných aktivních úvěrech či leasingových smlouvách. Zapomenout by se také nemělo na originální daňové přiznání za uplynulá dvě účetní období spolu s kopií, rozvahu a výsledovku. Toto je výčet nejběžnějších požadovaných dokladů. Leasingové společnosti ale mohou požadovat i jiné dokumenty. Nejlepší je si přesný seznam zjistit zavoláním na informační linku společnosti.

Autor článku

Petra Niedlová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: LEASING A SPLÁTKY