Podobně jako silvestrovské rakety vyletěly s příchodem nového roku v Německu i ceny pohonných hmot. Poprvé v historii tak dosáhla cena jednoho litru benzinu hranice dvou marek. Na Nový rok vyskočily na vývěsních štítech benzinových pump v Německu ceny obyčejného benzinu (91 oktanů) v průměru na 1,90 marky, benzinu Super (95 oktanů) na 1,95 marky a benzinu Super Plus (98 oktanů) na 2,00 marky. Leckde však překročila dvoumarkovou hranici
již cena středně drahého benzinu Super.Cena motorové nafty se pohybuje okolo 1,50 marky za litr. Příčin prudkého růstu cen pohonných hmot, které se proti stavu ze začátku loňského roku zvýšily o více než 30 procent, je několik. Tou hlavní je výrazný růst cen ropy na světových trzích, specificky německou příčinou je ovšem postupné zavádění takzvané ekologické daně. Na jejím základě byla již k 1. dubnu loňského roku a pak znovu k 1. lednu tohoto roku zvýšena daň z pohonných hmot o šest, a včetně daně z přida
né hodnoty vlastně o sedm feniků na litr.Zatímco na jaře motoristé zdražení prakticky nepocítili, protože daň byla kompenzována nízkými cenami ropy, ve druhé polovině roku již ceny pohonných hmot nezadržitelně stoupaly. Na konci roku pak celkový efekt znásobila třetí příčina - spekulace. Výrobci i prodejci rychle vyhnali ceny nahoru tak, aby se zdražení časově shodovalo se zavedením nové daně a aby nevole motoristů padla na vládu jako hlavního viníka. Daň z pohonných hmot dnes činí u benzinu 1,10 marky za
litr a včetně DPH zaplatí motorista na daních na každém litru benzinu 1,28 marky.Zdroj: MF Dnes z 4. 1. 2000