Jen každého pátého vede změna sazeb k úvahám o sjednání či úpravě pojistky. To říkají výsledky kvantitativního výzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos.
„Respondenti vědí o sjednocení ceny za rizika z médií. Nadpoloviční většina z nich se domnívá, že u žen dojde ke zdražení pojistného až na úroveň mužů,“ uvádí Světla Košková, zadavatelka výzkumu a vedoucí oddělení marketingu a PR Pojišťovny České spořitelny. „I přesto, že ženy očekávají zdražení pojistného, více než polovina z nich se sjednocením sazeb souhlasí.“
O tom, že dochází ke sjednocení sazeb životního pojištění, ví 40 % dotázaných, informaci nejčastěji získali z internetu nebo z televize. Více než 60 % respondentů sjednocení sazeb podporuje, muži více (67 %), než ženy (54 %). Muži považují také častěji vyrovnání sazeb za spravedlivé, a to v 62 %.
Skutečnost, že dojde ke sjednocení sazeb, nemotivuje 79 % dotázaných k úvaze nad sjednáním či úpravou pojistky. Důležitějšími indikátory pro ně jsou potřeba zabezpečení rodiny a sebe sama proti nepříznivé životní situaci. O založení nového životního pojištění či o zásahu do stávající smlouvy v souvislosti s unisexem uvažuje jen 20 % žen a 18 % mužů.
Kvantitativní výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala v průběhu srpna 2012 společnost Ipsos. Dotazníkového šetření se účastnilo více než 1 000 respondentů ve věku 18 až 60 let.