Retailové bankovnictví se stále intenzivněji dostává do základních programů činnosti bank. Důkazem toho jsou stále vyšší částky investované do informačních technologií podporujících vývoj nových distribučních kanálů. Produktově a transakčně zaměřené datab
áze bank se začínají měnit na zákaznicky orientované. Reklamní šoty v podstatě přehlížejí podnikatelskou sféru a soustřeďují se na drobnou klientelu.Současné studie ukazují, že počet bankovních poboček otevíraných v obchodech či supermarketech rychle roste. Už nyní představuje tento počet přibližně 10 % z celkového množství poboček. Nejpopulárnější lokalitou jsou tak zvané "grocery stores", tedy obchody se zaměřením na prodej potravin, případně dalšího spotřebního zboží pro domácnosti.
Studie však rovněž ukazují, že zvýšená frekvence lidí v supermarketu a celkový příjem banky nemusí vždy jít spolu ruku v ruce. Banky, které si slibují od otevření takových poboček velký příjem depozit, mohou být konečným výsledkem zklamány. Otevření bankovní pobočky uvnitř obchodu musí předcházet velmi pečlivá demog
rafická a geodemografická analýza a získání znalosti o skladbě a počtu existujících zákazníků. V mnoha případech je výhodné v počáteční fázi umístit do obchodu pouze bankomat, který se ze strany klientů i obchodníků těší velké oblibě, a na něm si ověřit zájem zákazníků o bankovní služby. Je samozřejmě nutné plně využít možnosti, které bankomaty mohou poskytnout. Znamená to nejen poskytovat službu výdeje hotovosti, ale i zůstatku na účtu, výpisu posledních aktuálních transakcí, společně s obchodníky pracovat na věrnostních programech (tisk kuponů, bodů, nabídek výhodných nákupů) či umístění aktuálních reklam na obrazovce terminálu.Zdroj: Bankovnictví 12/99