Spotřebitelské úvěry Home Credit neztratily na dynamice

13.07.2004 | , Tisková zpráva
LEASING A SPLÁTKY


perex-img Zdroj: Finance.cz

Home Credit financoval v prvním pololetí roku 2004 nákupy za 2,31 miliardy korun. Nárůst objemu obchodu společnosti Home Credit Finance a. s. se oproti loňskému roku navýšil o 14 %. Zájem klientů byl zaznamenán zejména u spotřebitelských úvěrů Home Credit, kde byla poskytnuta jistina ve výši 905 milionů korun, což při meziročním srovnání představuje nárůst o 25 %. Oproti loňskému roku se o 27 % zvýšil i počet nově uzavřených smluv u tohoto typu úvěrů.

Úspěšný nástup společnosti Home Credit do prvního čtvrtletí se nezastavil, ale pokračoval i v dalších měsících. Celá první polovina roku 2004 byla provázena zvýšeným zájmem klientů o nákup prostřednictvím spotřebitelských úvěrů Home Credit. Tomu odpovídá i nárůst v počtu uzavřených smluv. Jen ve spotřebitelských úvěrech jich v letošní první polovině roku bylo uzavřeno téměř  87 tisíc, což je o 27 % více než v loňském roce.

Generální ředitel Home Credit Finance a.s., Ing. Pavel Plachký vysvětluje příčinu zvýšené poptávky
po spotřebitelských úvěrech takto: „Zájem klientů o tento způsob financování podporuje uvádění výhodných akčních produktů, jejichž RPSN může být nulové nebo v řádu jednotek procent.“  Zákazník má při volbě produktu možnost volby, a to jak při volbě délky splácení tak i při stanovení zálohové platby. „V současné době se výrazně projevuje trend v posunu k akčním produktům, které jsou pro klienty nejvíce zajímavé,“ vysvětluje dále Ing. Pavel Plachký.

Formou spotřebitelského úvěru bylo spotřební zboží nejčastěji pořizováno v měsíci květnu, kdy bylo uzavřeno o 45 % smluv více než ve stejném období loňského roku. Podobně tomu bylo i u poskytnuté jistiny. V tomto měsíci se oproti loňskému květnu zvýšila profinancovaná částka o 47 %.

HC – přehled podílu komodit za I. pololetí 2004

 

 

Zboží

I. pololetí

květen 2004

Bílá technika

27,63%

31,02%

Černá technika

25,57%

23,91%

Mobilní telefony

3,79%

4,19%

Nábytek

7,04%

6,46%

Ostatní

30,45%

28,83%

Výpočetní technika

5,52%

5,59%

Do zájmu o jednotlivé komodity zasahuje sezónnost, například před létem je ze spotřební elektroniky největší zájem o chladničky, před ME ve fotbalu se zvýšila poptávka po televizorech. Z dalšího typicky sezónního zboží je to například sportovní vybavení nebo zahradní nábytek.

Příklady financování spotřebitelského zboží s Home Credit:

A. Příklad nulového navýšení a nulové akontace:

Chladnička v ceně …………………….11 111 Kč
Platba v hotovosti.…………………………….0 Kč
Měsíční splátka 10% z prodejní ceny ….1 112 Kč
Počet splátek…………………………………….10
RPSN……………………………………………..0%


B. Příklad nulového navýšení s akontací 20%

Televizor v ceně ………………………..9 990 Kč
Platba v hotovosti 20%…………………1 998 Kč
Zbývá zaplatit ( 9990 –1998)…………..7 992 Kč
Počet splátek…………………………………. …8
Měsíční splátka (7992:8)……………….…999 Kč
RPSN ……………………………………………0%

Společnost Home Credit Finance a. s. patří do silné finanční skupiny České pojišťovny. Díky dynamickému růstu působí skupina za 6 let své existence již ve třech státech Evropy. Dceřinými společnostmi v zahraničí  jsou Home Credit Slovakia a.s. na Slovensku a od roku 2002 také společnost Home Credit  Finance Bank s.r.o. v Ruské federaci, kde poskytuje úvěry v 18 nejvýznamnějších regionech. Dosavadní úspěchy řadí skupinu  Home Credit mezi významné subjekty na trhu splátkového prodeje ve střední a východní Evropě.

Zdroj: Tisková zpráva Home Credit Finance

Autor článku

 

Články ze sekce: LEASING A SPLÁTKY