Čapek: Nebudujeme žádný multi-level

28.06.2013 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Dbáme na to, aby naši lidé byli opravdu profíci. Nebudujeme žádný multi-level, který se bude rozpínat jako chobotnice a ve výsledku jen kanibalizovat sám sebe. Vybíráme osobnosti v řádu desítek, ne tisíců, a každá z nich je pod drobnohledem našeho supervizora kvality, uvedl Michal Čapek, který má na starosti obchodní strategii ve společnosti Finberry.

Na trh přicházejí noví finanční poradci. Věta, která nás většinou už vůbec nezvedne ze židle. Avšak Finberry se snaží představit odlišně. S Michalem Čapkem, jednatelem společnosti Finberry, který má na starosti obchodní strategii, jsme se bavili o novém směru ve finančním poradenství.

Vážený pane Čapku, Finberry by měla reprezentovat nový směr v oblasti finančního poradenství pro malé i velké klienty. Proč si myslíte, že právě Vaše společnost představuje změnu?

Leckdo z trhu se ohání rčením „náš zákazník, náš pán“, kdo ale tímto příslovím doopravdy žije? Koho z takzvaných finančních poradců zajímá víc, než jen to, kolik má zákazník v peněžence a jestli by z rodinného rozpočtu „utáhl“ ještě nějakou tu půjčku nebo pojistku navíc? A o to tu jde. My se nesnažíme klientovi vecpat nic, co nepotřebuje. Alfou omegou je zjistit o něm co nejvíc - jak je na tom s penězi nyní, jaké jsou jeho hodnoty, sny, plány do budoucnosti. Troufnu si říct, že tak podrobný osobní finanční audit nedělá na trhu nikdo. Proto je Finberry o krok napřed. Jen když klienta poznáte, můžete mu nabídnout finanční plán šitý na míru, který jediný má smysl. Jednotné mustry jsou k ničemu, jen si tím řada finančních poradců usnadňuje práci. Od Finberry si klient odnese naprosto čitelný, jasný a konkrétní plán, jak naložit se svými penězi, aby z nich měl co největší užitek nejen za měsíc, ale i za deset let. Na rozdíl od konkurentů jej nezahrneme koláčovými grafy, kterým často nerozumí ani ti, co je prezentují. Náš cíl není zmást klienta dokumentem, co se tváří chytře, a pak mu vnutit něco, co vůbec nepotřebuje. Náš cíl je poradit mu, jak dosáhnout svých snů, a utvořit si s ním dlouhodobý vztah založený na důvěře a profesionalitě. Za práci, kterou odvedeme s maximálním nasazením, se nebojíme říci si o honorář, protože know-how i čas našich konzultantů mají svoji hodnotu. Proto není finanční poradenství Finberry zcela zdarma, a my se za to nestydíme. Víme, že částka, kterou zákazník investuje, a která mimochodem rozhodně není astronomická, se mu několikanásobně vrátí zpátky.

Nejdůležitějším a nejcennějším prvkem ve světě finančního poradenství je vztah důvěry mezi poradcem a klientem. Na jakých základech hodláte stavět a především garantovat tyto vztahy pro zájmy klientů?

Pro Finberry je rovnoprávnost mezi firmou a klientem naprosto klíčová. Bez jednoho by nebylo druhé, a naopak. Na straně jedné jsou naši finanční konzultanti, kteří jsou pravidelně produktově školeni, aby byli skutečnými experty, a ne jen tak zvaně „o lekci napřed“ před zákazníky. Jsou vedeni k tomu, aby byli odbornými rádci, nikoliv jednorázovými prodejci pojistek. Na straně druhé jsou klienti, kteří chápou, že čas každého skutečného opravdového experta je zaplacený a plně akceptují částku 4.750 Kč za vypracování Finberry finančního plánu, na kterém dělá několik specialistů současně. To je mimochodem suma, která odpovídá například dvěma návštěvám lepšího dámského kadeřnictví nebo jednomu ošetření u dobrého zubaře. Finberry plán má ale na rozdíl od nich delší životnost i potenciál do budoucna.

Lze tedy konstatovat, že největší zárukou je finanční nezávislost Vašich finančních poradců, kteří nejsou hodnoceni a odměňováni na základě množství uzavřených pojistných smluv a jiných produktů?

Ano. Klient platí za Finberry plán a naši experti tak nejsou v pozici, že „musí něco prodat“, nebo odcházejí domů s prázdnou. Zaplacení jakékoliv částky ale ještě samozřejmě nemusí být zárukou, že ve finančním plánu nebudou nesmysly, pouze to narovnává vztah mezi klientem a finančním konzultantem. Proto dbáme na to, aby naši lidé byli opravdu profíci. Nebudujeme žádný multi-level, který se bude rozpínat jako chobotnice a ve výsledku jen kanibalizovat sám sebe. Vybíráme osobnosti v řádu desítek, ne tisíců, a každá z nich je pod drobnohledem našeho supervizora kvality. A pokud by i přesto měli klienti pocit, že i mistr tesař se jednou utne, můžou se na nás kdykoliv obrátit a službu reklamovat.

Již pátým rokem naše ekonomika stagnuje, lidé důkladně zvažují využití svých volných finančních prostředků. Opravdu věříte, že se v dané situaci na finančním trhu dokážete v České republice prosadit a pevně zakotvit svou pozici?

Právě proto tomu věřím ještě víc. Nikdo totiž nemá na to, aby se spálil nebo za stejnou věc platil dvakrát, třikrát. Kvalitního a současně nezávislého finančního experta aby v Česku pohledal. I s konkurenty se shodujeme na tom, že takových lidí je možná deset procent na celém trhu. A my stojíme právě o těchto deset procent.

Plány a vizi máte, zaměřme se nyní na běžné jednání s klienty. Popište čtenářům faktický proces jednání s klientem. Kde vidíte své silné stránky oproti konkurenci?

Jednání s klientem se odvíjí v následujících krocích: 1. Konzultant předá klientovi uvítací balíček, ve kterém je jasně popsáno, co pro něj může Finberry udělat, a ukáže mu, jak vypadá Finberry finanční plán. 2. Pokud má klient o zhotovení Finberry plánu zájem, podepíšeme s ním smlouvu o finančním poradenství. Pokud si přeje jen řešení pro jeden konkrétní produkt, pak smlouvu podepisovat nemusí, doporučení mu poskytneme zdarma. 3. Finberry konzultant projde se zákazníkem podrobnou analýzu jeho přání a potřeb, která zabere zhruba hodinu a půl. 4. Klient našemu člověkovi naskenuje nebo jinak předá kopie smluv svých stávajících finančních produktů. 5. Finberry pak na základě osobní analýzy a studia předaných smluv vypracuje finanční plán, který předá klientovi a podrobně s ním projde veškeré souvislosti. 6. Pokud klient požádá o zprostředkování nějakého finančního produktu, Finberry se postará o veškerou administrativu a servis, samozřejmě zadarmo. A hlavní výhody? Podrobný audit a pak následně doporučení, žádné střílení naslepo. Možnost reklamovat služby – to u konkurence nenajdete. Rovnocenný vztah klient – firma. Kvalita a nezávislost.

Jaké odhadujete roční náklady na poradenství od Vaší společnosti pro běžného klienta?

To vám můžu říct naprosto přesně. 4 750 korun – našemu standardnímu klientovi vypracováváme Finberry finanční plán jednou ročně. Všechny ostatní služby má zdarma.

Budete rovněž nabízet investiční poradenství pro své klienty, a to formou doporučení akciových nebo dluhopisových fondů? Pokud ano, máte dostatečně kvalifikované pracovníky pro danou činnost, která v konečném důsledku může pro klienta znamenat citelné ztráty v případě porušení odborné péče?

Ano. Pokud chcete klientovi opravdu expertně poradit, musíte se orientovat v celé škále produktů, které jsou k mání, a to znamená i v investicích. Jak už jsem zmínil, ve Finberry si zakládáme na expertize našich obchodníků, zákazníci nemusí mít obavy.

Přejete si čtenářům sdělit pár rad do světa financí úplným závěrem rozhovoru?

Moje rada je velmi prostá: Dejte si pozor, komu sdělujete svá osobní data a od koho si necháváte radit v tak důležité věci, jakou jsou peníze. A nevěřte věcem, které jsou zdarma – v drtivé většině případů (kromě charity) něco skrývají.

Děkuji Vám za rozhovor,

Zbyněk Drobiš, www.finance.cz

Michal Čapek (33), ve finančnictví působí deset let. Byl u zrodu dvou bankovních nováčků v ČR. V mBank měl na starosti vybudování distribuční sítě a následně řízení obchodníků, v Equa Bank pak celou obchodní strategii a management týmu, čítající 100 lidí. Před vstupem do zmíněných bank pracoval v Modré pyramidě jako oblastní ředitel. Je absolventem hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci.

Autor článku

Zbyněk Drobiš  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ