Úvěrovou historii prověřují banky u všech žadatelů o hypotéku, liší se pouze rozsah zjišťovaných informací, resp. počet registrů (CBCB, SOLUS, BRKNI, NRKI), ze kterých jednotlivé banky čerpají informaci o historické úvěrové historii žadatelů).
Řešení v rámci bankovního sektoru není mnoho
Co mají však všechny banky společné je to, že pokud se žadatel o hypotéku v minulosti dopustil opakovaných deliktů (rozumějte opakovaných opožděných splátek či opakovaného nezaplacení splátky), hypotéku mu neposkytnou. Je to logické, vy byste zřejmě také nepůjčili několik milionů tomu, kdo má potíže se splácením kreditní karty, spotřebitelského úvěru či účtu za telefon.
Jak ovšem řešit situaci, kdy jste tím, kdo měl v minulosti problémy se splácením svých závazků vy, či váš spolužadatel o hypotéku? Možnosti jsou v rámci bankovního sektoru de facto pouze dvě.
Více v článku Jak se vypořádat se špatnou úvěrovou historií? na prodej.finance.cz.