Je to stále stejné. Napíšete životopis (nebo chcete-li CV), přiložíte průvodní či motivační dopis a pošlete to do firmy, která uveřejnila nabídku pracovního místa. Pokud projdete prvním kolem výběrového řízení, dostanete se až na pracovní pohovor. V tomto koloběhu ovšem nejste sami a pokud se o místo uchází další zájemci, na první pohled mezi vámi není žádný rozdíl. Někdy se zkrátka nemusíte spoléhat „jen“ na dosažené vzdělání a vlastní dovednosti. Stačí být víc kreativnější než ostatní!
Pokud při svém snažení na pracovních pohovorech ustrnete ve skupině zájemců, kteří mají všichni podobné profesní zkušenosti jako vy, je na čase vašemu přijetí pomoci jinak. Spoléhat se na e-mail nemusí v dnešní době stačit. Využijte nových trendů a technologických vymožeností, díky kterým bude vaše práce výraznější.
Pište, pište...blog!
Přestože již webová aplikace formou blogu není včerejší záležitostí, boom osobních i profesních blogů stále probíhá. Přístup k internetu a rostoucí znalosti jeho uživatelů láká stále více lidí k zakládání webových deníků. Na své stránce se můžete zabývat čímkoli, co vás zajímá. Pokud se to bude navíc týkat vašeho profesního zaměření (IT, politika, kultura, žurnalistika, věda), máte šanci na úspěch. Stane-li se z vás úspěšný blogger, který dané problematice rozumí, začnou se o vás zajímat i lidé a společnosti z oboru.
Hvězda internetu
Další neobvyklou variantou je video. Natočte o sobě a o své práci spot, který můžete poslat přímo konkrétní firmě nebo ho jednoduše vyvěsit na video server. V případě, že zvolíte druhý způsob, může to zafungovat podobně jako blog. Všichni dobře víme, jak snadno se dnes šíří populární videa.
Pozvěte přátele
Ještě zůstaneme na internetu, kde se jako nejschůdnější možnost nabízí starý známý Facebook. Dnes už se s touto sociální sítí totiž pracuje stejně jako s klasickým internetový vyhledávačem. Proto doporučujeme si ještě před založením blogu či natočením videa založit stránku na Facebooku. Můžete zde uveřejnit svou práci a případně zvát své přátele na akce, na kterých vás mohou potkat.
Cílená akce
Pohybujete-li se v tvůrčí branži, může být dalším jednoduchým způsobem uspořádaná akce, na kterou pozvete potencionálního zaměstnavatele. Místo videa můžete k CV přiložit pozvánku, která bude zaměstnance firmy lákat na přehlídku, veletrh, festival či jinou akci. Ať už budete organizátorem události nebo na ni sami vystoupíte, bude to pro vás zajímavý druh sebeprezentace.
V každém případě vám přejeme, aby byl váš kreativní přístup při shánění práce pozitivně oceněn a přinesl vám jen samé úspěchy.
Aktualizováno.