Výdaje inzerentů na reklamu loni činily 12,655 miliardy korun, a oproti roku 1998 tak vzrostly o 335 miliónů korun, tedy o 2,7 procenta. Letos by se přitom podle odhadu marketingové společnosti IP Praha mohly vyšplhat na 13,225 miliardy korun, což by představovalo nárůst 4,5 procenta. Na včerejší tiskové konferenci to uvedl ředitel IP Praha Michael Richter.
Největší část peněz z reklamy získal televizní trh, když za reklamu v televizi utratili zadavatelé loni 5,43 miliardy korun. Letos by výdaje na reklamu v televizích měly činit 5,66 miliardy korun, přičemž cenová eroze uplynulého roku se zastaví. Negativně však trh ovlivňují spekulace o vazbách mezi TV Nova a Prima.
Mírný růst loni zaznamenaly výdaje do tiskových médií, které dosáhly 5,1 miliardy korun, což je meziroční nárůst o dvě procenta. V roce 2000 očekává IP Praha výdaje za reklamu v tisku 5,33 miliardy korun. Rozhlas i loni těžil toho, že je levným a flexibilním médi
em, vhodným především pro komunikaci akčních nabídek. Inzerenti zaplatili za reklamu v rádiích 910 miliónů korun, což meziročně představuje růst o 7,1 %.V letošním roce by se výdaje na reklamu v rozhlase mohly pohybovat na úrovni 950 miliónů korun. IP Praha očekává letos na rozdíl od předchozích let nárůst celoplošných stanic.Výdaje na venkovní reklamu loni činily 960 miliónů korun, což je meziroční růst o 1,1 procenta. V letošním roce by mohly dosáhnout 990 miliónů korun. Největší růst zaznamenal internet
, kde se výdaje na reklamu loni pohybovaly kolem 55 miliónů Kč. Meziročně tak inzerenti zvýšili výdaje na internetovou reklamu o 120 procent. Letos by mohl internet získat z reklamy až 95 miliónů korun.Zdroj: HN z 15. 2. 2000