Z boje velkých bank o drobné klienty nebudou mít prospěch jenom občané, ale i reklamní agentury a jejich prostřednictvím pak média. Podle průzkumu agentury IP Praha investovaly v loňském roce peněžní ústavy do reklamy zhruba 466 milionů korun, což je téměř o 130 milionů více než v roce 1998. Letos by tato částka mohla překročit půl miliardy. Od podzimu loňského roku pokračuje reklamní kampaň GE Capital Bank. A od ledna letošního roku představuje v médi
ích představování zcela nového produktu pro drobné klienty Československé obchodní banky.V reklamní kampani pokračuje také IPB. "Z marketingového pohledu se potvrzuje, že v této situaci již není strategickou prioritou vyzdvihovat značku, ale podstatné je profilovat bankovní produkty," naznačuje možné změny v reklamní strategii bank prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Podle jeho slov bude v současné době prioritou zasažení specifických zákaznických skupin. "Banky si jsou vědomy, že n
ejstabilnější klientelou jsou nyní právě drobní klienti," říká.Prudkým rozvojem elektronického bankovnictví začnou působit i na českém trhu nové reklamní strategie, jako je kupříkladu rozesílání reklamních zpráv pomocí služby direct mail. To potvrzuje také ředitel oddělení reklamy KB Vladimír Bystrov. "Banky dnes více než kdy jindy oslovují masový trh. Rozvíjejí se elektronické služby. A především všechny formy elektronického bankovnictví jsou určeny široké klientele.
Ostatně i reklama Komerční banky se nyní orientuje tímto směrem," říká Bystrov. Největší část příjmů z reklam bank i v letošním roce budou inkasovat televize. V roce 1998 získaly podle agentury IP Praha na příjmech za reklamy celkově 5,2 miliardy korun (odhad A-connect je 10,1). Na reklamy v t
isku pak společnosti vynaložily celkem pět miliard korun (Aconnect 8,9).Zdroj: LN z 21. 2. 2000