Provozujete restauraci, bar nebo hospodu a potřebujete v místě podnikání vyniknout, umět zaujmout a přitom nebýt závislí na pivovaru nebo jiném dodavateli „obrandovaných“ promo materiálů? Nebo jen zkrátka chcete mít vlastní styl a nezapadnout v davu? Co všechno můžete využít?
Začněme od lesa
Nebo spíše od parkoviště či chodníku. V prvé řadě potřebujete kolemjdoucí vůbec upozornit na to, že váš podnik v místě je a co nabízí. Pro venkovní použití jsou ideální světelné boxy (lightboxy) a výstrče – jsou nápadné, pracují pro vás ve dne v noci a pro jejich „náplň“ už dnes nemusíte do drahých velkých grafických studií, práci zvládnou i menší lokální firmy. Oproti časům dřívějším pokročila i technologie, takže lightboxy toho více vydrží a obecně za nižší cenu déle slouží.
Při výběru pozor na zemi původu – jako ostatně se vším prezentačním vybavením preferujte raději českou či evropskou produkci, výrobky z asie mají tendenci být poskládany z méně kvalitních součástí, což se nutně projevuje jako rychlejší opotřebení a u lightboxů i nepříjemnými výpadky a nutností opakovaných oprav.
Vchod do podniku
U vstupu do podniku se skvěle hodí
áčkové stojany, na kterých na kvalitnější grafice pohodlně prodáte aktuální sezonní akce, kulturní události (fotbal, že ano!) nebo speciality šéfkuchaře. Pro jídelní lístek či denní menu jsou ideální menu vitríny případně dřevěné tabule (záleží, jestli preferujete tiskárnu, nebo křídu).
Výhodou vitrín je odolnost proti nepřízni počasí a možnost zakoupit podsvícenou variantu, která poslouží i ve večerních hodinách. Nevýhodou je pro některé podniky možná až moc moderní vyznění, dřevěná tabule je přeci jen stylovější klasika. Další a asi nejlevnější možností je jednoduchá závěsná plastová kapsa, do které každé ráno snadno šoupnete největší lákadly a druhý den je v mžiku oka vyměníte.
Když přijdou dovnitř
Po vstupu do restaurace zákazníky upoutejte podlahovou plakátovou kapsou a nemusíte si znehodnocovat podlahu podlahovými samolepkami, které se musí pracně odstraňovat. Zdi osaďte světelnými rámy, ve kterých dokreslíte atmosféru podniku, upozorníte na aktuální akce nebo odpromujete reklamu partnerů. U
klaprámů opět platí pozor na výrobce, česká produkce vydrží podstatně déle v dobré kondici, než levnější asijské napodobeniny.
V barech a restauracích tradičnějšího typu skvěle fungují velké křídové tabule s nabídkou toho nejlepšího nebo sezonní nabídky. Problém je, že v ČR jsou u přeprodejců běžně k dostání jen standardizované rozměry, pokud budete chtít specifickou délku, tvar nebo velikost plochy, budete muset přímo za výrobcem a nechat si zhotovit tabuli na míru.
Usazený zákazník si samozřejmě chce v klidu vybrat – pro stálou nabídku jsou lepší vlastní tištěné jídelní a nápojové lístky na kvalitním papíře, pro často se měnící denní nabídku nebo speciality zvažte jednoduchý plexi stojánek na letáčky. Vkládání papírků do denního menu končí jen nepořádkem na zemi.