Cestovní pojištění on-line: rychlost a pohodlí jsou pro klienty důležitější než cena

28.02.2005 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Rychlost a pohodlí – to jsou dva nejdůležitější faktory, které podmiňují rychlý růst zájmu lidí o sjednání pojištění po internetu. On-line prodej totiž řeší výrazný problém internetové veřejnosti, ...

jímž je nedostatek času, a navíc klientům přináší vysoký uživatelský komfort. Vyplývá to z marketingového výzkumu zaměřeného na prodej cestovního pojištění, který pro ČSOB Pojišťovnu připravila výzkumná agentura MR THINK.

„Překvapivým výsledkem průzkumu bylo, že rychlost a pohodlí jsou pro internetové klienty dokonce důležitější než cena pojištění,“ řekl marketingový manažer ČSOB Pojišťovny Michael Knapp. „Cestovní pojištění sjednané on-line je u nás sice o desetinu levnější než pojištění uzavřené přímo na přepážce, tento benefit je však pro internetové klienty méně podstatný než flexibilita, kterou jim naše internetová služba nabízí,“ dodal Knapp.

I když dominujícím způsobem uzavření cestovního pojištění je stále osobní návštěva pobočky pojišťovny, průzkum agentury MR THINK potvrdil, že potenciál dalšího růstu internetového prodeje je vysoký. Přes 80 % uživatelů internetu totiž jezdí do zahraničí, a to v průměru 2-3krát ročně, a zájem o on-line uzavření cestovního pojištění deklarovalo téměř 70 % dotázaných. Z dalšího výzkumu, který pro ČSOB Pojišťovnu uskutečnila agentura GFK Praha, vyplývá, že přes internet již někdy uzavřelo cestovní pojištění 6 % těch, kteří někdy on-line nakoupili, tedy 130 000 osob. Cestovní pojištění podle tohoto průzkumu uzavírají častěji muži než ženy, téměř polovina klientů je ve věku 20-39 let.

„Díky těmto zjištěním a nové komunikační strategii tak prodej cestovního pojištění přes internet překonal loni u ČSOB Pojišťovny všechny rekordy. Zatímco v roce 2003 představoval podíl internetového prodeje na celkových prodejích tohoto produktu pouze necelé jedno procento, loni to byla již téměř 4 procenta. Počet on-line smluv stoupl loni oproti předchozímu roku téměř šestinásobně (o 468 %) a v peněžním vyjádření se obchodní produkce zvýšila o 415 %,“ uvedl Knapp. Největší narůst prodeje cestovního pojištění evidovala ČSOB Pojišťovna v letní a zimní turistické sezóně. Například jen v červenci 2004 uzavřela více smluv než za celý rok 2003 dohromady.

S nárůstem počtu uzavíraných smluv se také samozřejmě zvyšuje také návštěvnost webových stránek ČSOB Pojišťovny. Průměrná návštěvnost našich internetových stránek se tak loni zvýšila na trojnásobek.

Zdroj: MR THINK

Autor článku

Redakce

Redakce  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ