Z celoevropské studie vyplývá, že v nejnovějších zákonech, směrnicích a inovacích se neorientuje až 45 % evropských rodičů, nejvíce pak v 56 % Francouzi. „Důvodem může být to, že se v posledních letech zvýšila rozmanitost i množství nabídek a objevila se řada nových terminologických pojmů, v nichž se rodiče dosud nezorientovali,“ uvedl Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer, která nabízí také kompletní řadu dětských autosedaček.
Například technologii ISOFIX, která představuje jeden z nejvýznamnějších vývojových úspěchů v oblasti bezpečnosti autosedaček posledního desetiletí, nezná až 44 % rodičů. Zhruba 51 % rodičů zase nikdy neslyšelo o směrnici i-Size, která stanovuje přechod mezi sedačkami dle velikosti a věku a nařizuje polohu proti směru jízdy do věku nejméně 15 měsíců. V této oblasti jsou nejhůře informovaní v 73 % Švédové, nejlépe naopak v 64 % Španělé.
Podle celoevropské studie se bezmála 23 % rodičů rozhoduje pro výměnu autosedačky vyšší skupiny z důvodu, že se jim narodilo další dítě. Zatímco 21 % rodičů autosedačku vyměnilo, aby uvolnili místo v autě, 14 % rodičů tak učinilo z hygienických důvodů.
Bezpečnostní požadavky na správné umístění autosedačky v autě zohledňuje pouze 12 % rodičů v Evropě. 41 % rodičů otočilo autosedačku po směru jízdy již ve věku 12 měsíců dítěte či dříve. Až do věku 4 let dítěte čekalo pouze 12 % rodin. Důvodem byl ze 40 % nedostatek místa pro nohy, více než 13 % rodičů tak učinilo, aby děti mohly sledovat dění kolem sebe, a z 12 % se jednalo o odhad, že děti jsou na otočení již dostatečně velké.
„Je vidět, že obecný pocit prostoru a děti nudící se na zadních sedačkách jasně vítězí nad nejlepšími praktikami bezpečnosti. Nízká informovanost o bezpečnostních pravidlech ukazuje, že je v Evropě potřeba vykonat ještě hodně práce se vzděláváním rodičů o nejnovějších inovacích a směrnicích, protože jen tak jim lze zjednodušit volbu a bezpečnou instalaci autosedaček,” komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson ze společnosti Britax Römer.
Zdroj: Britax Römer