S rostoucí počítačovou gramotností české populace a takřka rutinním využíváním internetu k běžným úkonům roste zájem Čechů o nakupování nábytku online. „Rychlost, přehlednost a pohodlí. To jsou hlavní argumenty, proč se Češi začínají přiklánět k nákupu nábytku z pohodlí domova. V nabídce našeho e-shopu najdete na jednom místě přes 9 milionů variant nábytku,“ prozradila důvody rostoucího zájmu o nákup nábytku online Petra Triščíková z největšího e-shopu s nábytkem MT nábytek v Česku i na Slovensku. Ačkoliv je stále pro Čechy důležité prohlédnout si zboží naživo, zvykají si i na výběr online a případnou možnost jeho vrácení. „Zboží je možné vrátit do 45 dnů, ale vzhledem k podrobným popisům a fotografiím ke zklamání po doručení téměř nedochází. Průměrně zákazníci hodnotí spokojenost se zbožím 91 procenty,“ doplnila Triščíková.
Největší zájem je podle statistik společnosti MT nábytek o těžší a větší nábytek. Důvodem je snadná doprava, kdy zákazník nemusí řešit dopravu velkého kusu nábytku ani jeho váhu. Nejčastěji totiž Češi v internetovém obchodě vybírají skříně, postele, sedačky a pohovky. „Skříní jsme loni prodali skoro 50 denně, postelí, sedaček i pohovek téměř 30 za den. Průměrně u nás zákazník zaplatil v loňském roce při každé objednávce 8922 korun, což je o 628 korun více než v roce 2014,“ uvedla Triščíková.
Zatímco v roce 2014 MT nábytek pomohl zařídit přes 27 tisíc českých domácností, v roce 2015 to bylo již více než 62 tisíc. Rostoucí trend nákupu online je tak zřejmý. „Z malé společnosti s jednou vypůjčenou dodávkou jsme se za pět let vypracovali na lídra na trhu v online prodeji nábytku v Česku i na Slovensku s obratem přes 834 milionů korun. Růst dokládá koneckonců i ten počet dodávek. Jen za loňský rok jsme jejich počet navýšili z 20 na 64 dodávek a 15 kamionů,“ dodala s nadsázkou Petra Triščíková z e-shopu MT nábytek, který se už od začátku odlišoval právě vlastní dopravou a tím, že se nespoléhal na externí služby.