Stavba je zařazena mezi desítku prioritních projektů, pro něž nebude potřeba opakovat proces posouzení vlivů na životní prostředí EIA. S pracemi by se tak mohlo začít během příštího roku, uvedli na červnové konferenci věnované stavbě dálnice starostové okolních obcí.
Pro ně výstavba komunikace na polské hranice znamená především předpoklad pro další ekonomický rozvoj kraje, může rovněž částečně ulehčit těm obcím, které doposud nemají vlastní obchvat. Příkladem je město Náchod, které se nachází východně od předpokládané trasy budoucí dálnice.
Kromě zmíněného úseku pokračují práce rovněž na přípravě stavby komunikace z Trutnova na hranici, která by mohla začít v roce 2019. Chybějící úsek mezí Jaroměří a Trutnovem by mohli stavbaři začít budovat po roce 2020.
Dálnice D11 ve směru od Prahy zatím končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan. Předloni stavbaři zahájili stavbu posledního úseku z Osiček do Hradce Králové. Úsek by měl být hotový v srpnu roku 2017.